Marketing Automation Specialist till Bonnier News B2B

Marketing Automation Specialist till Bonnier News B2B

Har du kunskaper och intresse inom marknadsföring och teknik samt brinner för att djupdyka i problem för att hitta bästa lösningen? Har du minst ett års erfarenhet av arbete på en marknadsavdelning och ser detta som nästa möjlighet att kombinera ditt intressen för teknik och kommunikation? Då är rollen som Junior Marketing Automation Specialist rätt för dig. Sök tjänsten nu då vi har löpande urval och hanterar samtliga ansökningar i den ordning dem kommer in.

Information om uppdraget

Academic Work söker en Marketing Automation Specialist till Bonnier News. Bonnier News B2B är Sveriges nya och största mediehus för B2B. Deras 30 varumärken omfattar allt från Dagens Industri, Dagens Medicin och Resumé till Risk & Försäkring samt Bonnier Academy. Bonnier News är i dagsläget närmare 400 anställda och har en omsättning på över en miljard. Under 2018 kommer de att bygga upp Sveriges bästa mediebolag med fullt fokus på B2B och de behöver därför förstärka sitt digitala marknadsteam på läsarintäkt. Här får du möjligheten att komma in i en organisation med snabbt skiftande fokus och riktning där din kreativa och analytiska förmåga dagligen kommer till användning för att hitta nya och smarta sätt för att förbättra resultat inom försäljning genom effektiva kommunikationsflöden.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Bonnier News B2B. Detta är ett heltidsvikariat som sträcker sig ett till ett och ett halvt år framåt i tiden. Det finns möjligheter att bli förlängd på uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Arbetsuppgifter

Som Marketing Automation Specialist kommer du arbeta tätt tillsammans med Head of Marketing Automation och ha ett strategisk och operativt ansvar för marknads-och automationsarbetet. Det huvudsakliga arbetet handlar om att stödja övergripande försäljningsmål genom att bygga konverterande kommunikationsflöden.

Du kommer till exempel att:
  • Konfigurera, testa och bygga marknads-och automationsflöden för e-postutskick
  • Skapa contentflöden utifrån buyers personas och leadscore-modeller
  • Hantera rapportering, analys och utfall samt utvärdera arbetet och föreslå förbättringsförslag
  • Övervaka användningen av verktyget för att säkerställa att best practise följs
  • Optimera leadscore-modeller och antalet Marketing Qualified Leads till säljavdelningen och kontinuerligt säkerställa kvalitén på dessa i samarbete med datateamet
  • Analysera performance i nära samarbete med analys- och datateamet
  • Samarbeta kring förbättringar gentemot kund
Tjänsten passar dig som vill ta nästa steg och utvecklas inom marknadskommunikation och digital kundbearbetning ur ett multikanalperspektiv.

Vi söker dig som
  • Har minst ett års erfarenhet av arbete på en marknadsavdelning med marketing automation och digital marknadsföring alternativt har studerat relevant utbildning och arbetat deltid/haft praktik under perioden
  • Har erfarenhet och förståelse av minst ett par marknadsföringsplattformar (CMS, SEM, epost-marknadsföring, "social media"-marketing, pay-per-click annonsering, CRM, business intelligence, Google Analytics, Google Tag manager, etc.
  • Har tidigare erfarenhet av att marknadsföra antingen tjänster eller produkter inom B2B
  • Talar och skriver på svenska och engelska då båda språken används i tjänsten
Det är meriterande om du
  • Har studerat relevant utbildning såsom marknadskommunikation inom IT eller motsvarande
  • Goda kunskaper inom något/några Marketing Automation-system (Pardot, Eloqua, Marketo, Act-On, Hubspot, Apsis etc)
Vi söker dig som förstår hur teknik och kommunikation går hand i hand för en lyckad marknadsbearbetning. Du som söker har kunskap och intresse inom både marknadsföring och teknik, och brinner för att skapa resultat. Du är en outtröttlig problemlösare och har en förmåga att på egen hand dyka ned i en uppgift med både teknik-och marknadsföringsperspektivet. Dyker det upp problem triggas du av att hitta en bra och effektiv lösning och vågar ställa krav i en företagskultur där många vill få igenom sin åsikt. Du hugger i där du ser att du behövs och har ett prestigelöst förhållningssätt samtidigt som du trivs i en prestationskultur då du tycker om resultat och att arbeta mot tydliga försäljningsmål.

Övrig information
  • Start: 1 november
  • Omfattning: Heltid
  • Plats: Marieberg
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Om du har ett satt slutdatum för ansökningsprocessen, tänk på att du inte får stänga annonsen tidigare och att alla ansökningar måste gås igenom.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts04@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Marknadsföring, Databasadministration
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd, Vikariat
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bonnier News B2B ingår i Bonnier AB och ansvarar för Bonniers B2B-verksamhet både nationellt och internationellt. Bonnier News B2B publicerar affärsnyheter och flera nischpublikationer riktade till beslutsfattare inom den privata och offentliga sektorn. Bonnier B2B har en omfattande portfölj av tidskrifter och guider i tryckt form och online. Utöver detta producerar de även digital utbildning, pedagogiska plattformar och konferenser i flera länder. För närvarande är bolaget verksamt i tio länder.