Marketing Automation Manager till Academic Work

Marketing Automation Manager till Academic Work

Vill du arbeta med Marketing Automation och skapa relevanta kommunikationsflöden med hjälp av data och automatisering? Har du tidigare jobbat inom detta område och är redo för din nästa utmaning? Sök redan idag!

Information om uppdraget

Vi fortsätter att bygga upp vår egna digitala marknadsavdelning och letar därmed efter en Marketing Automation Manager som kommer ha huvudansvaret för att utifrån målsättningar segmentera relevanta målgrupper, sätta upp automatiserade flöden och optimera dessa över tid. Rollen tillhör Academic Work Group vilket innebär att du arbetar med alla våra länder och marknader i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tyskland och Schweiz.

Utvecklingen av vår digitala marknadsföring är en av våra fortsatta prioriteringar och här blir du i rollen som Marketing Automation Manager en viktig del av resan för att nå målet. Du kommer att arbeta på vårt kontor som är baserat i Norrtull i Stockholm och rapportera till Head of lead nurturing & retention, samt arbeta tätt tillsammans med en Email Marketing specialist som vi även nu har en öppen rekrytering för.

Arbetsuppgifter

I din roll som Marketing Automation Manager kommer du att arbeta med att bygga kommunikationsflöden för våra befintliga kunder såväl som flöden för lead nurturing och bearbetning av potentiella kunder. Du bygger och konfigurerar kampanjer i samarbete med vårt Content Marketing-team, som skapar innehållet, och tar utifrån det fram målgruppsurval i vårt Marketing Automation-verktyg (Salesforce Pardot). Vidare kommer du även att arbeta med att analysera och segmentera data och utifrån dem optimera och identifiera nya kommunikationsflöden för fortsatt utveckling inom vår marketing automation.
Din uppgift blir att vara tekniskt insatt i verktyget och ta ägarskap rollen för Marketing Automation-systemet och agera som bron mellan kommunikation och teknik.

Du kommer till exempel att:
  • Designa och implementera olika Marketing Automation-flöden
  • Från uppsatta mål segmentera och sätta aktiviteter inom Marketing Automation för att uppnå dessa.
  • Vara ansvarig för och optimera processen av generering av kvalitativa leads i systemet
  • Ta en ledande roll inom den tekniska aspekten av Marketing Automation i organisationen
  • Agera som teknisk projektledare i integrationen med våra andra system/plattform (CRM, webbplats, osv)
Detta är den perfekta positionen för dig som vill ta dig an en ny utmaning på ett framgångsrikt växande bolag med stort fokus på medarbetarnas engagemang. Du kommer få chansen att ta tillvara på all din potential och ditt engagemang för att hjälpa oss nå nästa nivå.

Vi söker dig som
  • Har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med Marketing Automation
  • Har goda kunskaper i engelska i tal och skrift
Det är en merit om du tidigare har arbetat i Salesforce Pardot, samt är bekväm med Google Analytics.

Som person är du självgående då du ska driva ditt eget arbete framåt genom att ta egna intiativ och skapa förbättringar. Du är analytisk och noggrann och vill alltid hålla hög kvalitet i ditt arbete. Vidare gillar du att samarbeta och har ett intresse för sälj och kundbeteenden.
  • Startdatum: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid.
  • Plats: Stockholm, Norrtull
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vårt önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Marknadsföring
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vill du veta mer hur det är att arbeta internt på Academic Work? På https://www.academicwork.se/jobba-hos-oss kan du få träffa dina kollegor, läsa om våra värderingar samt se bilder och filmer som beskriver vår värld!