Logistikadministratör till internationellt företag

Logistikadministratör till internationellt företag

To-do listan ska betas av och ditt sinne tillfredsställs desto fler tasks du får checka av. På din arbetsplats är det städat och papperna är i ordning. Du är den noggranna personen, men som samtidigt håller en hög effektivitet i arbetet. Om detta är du, så tycker vi att du ska söka rollen som Logistikadministratör.

Information om uppdraget

Vår kund är idag 1400 medarbetare, med över 70 kontor i världen och har många års erfarenhet samt kunskap kring världens ambassader, regelverk och visumprocesser. Till Stockholmskontoret söker de nu en Logistikansvarig som kommer tillsammans med teamet ansvara för att 50 olika ambassader rullar på och allt är i sin ordning.

Du erbjuds
  • En tillsvidareanställning i ett företag med högt tempo och tillväxt i Norden
  • Goda utvecklingsmöjligheter inom företaget i Sverige såväl som inom koncernen internationellt
  • En internationell miljö med starka varumärken där de arbetar aktivt för att skapa mångfald
Arbetsuppgifter

I rollen kommer du sitta nära en till logistikansvarig där ni arbetar med:
  • Uppdatering av ärenden i logistiksystem
  • Förbereda försändelser för retur till kunder samt till kunsulat och ambassader
  • Stämma av och redovisa kvitton för att göra dagsavslut samt kontrollera visum
  • Planera budrundor och boka in returer och upphämtning av bud
  • Daglig kontakt med kunder, ambassadpersonal och medarbetare
Vi söker dig som
  • Ett års arbetslivserfarenhet av administration eller datahantering, där du nyligen jobbat i en roll där huvudfokus är detta
  • Kan enkelt sätta in sig i nya system
  • Flytande svenska och engelska i såväl tal som skrift
  • Gillar känslan av att vara spindeln i nätet och få saker gjort
I rollen är det väldigt viktigt att du är noggrann men samtidigt effektiv då kunderna inte ska missa sina inbokade resor. Du är en riktig doer med mycket driv och go i. Du sitter inte och väntar på något utan tar för dig!
  • Snabblärd, noggrann och trivs med rutiner och arbete som är upprepande och kräver ett öga för detaljer
  • Flexibel och ansvarstagande
Övrig information
  • Start: Så snart som möjligt
  • Omfattning: Heltid, långsiktigt
  • Placering: Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se