Logistik- och kontorsadministratör till Karl Storz

Logistik- och kontorsadministratör till Karl Storz

Letar du efter en möjlighet att utvecklas inom administration och logistik hos ett stöttande och engagerande företag har du hittar rätt. Karl Storz är ett familjärt företag som alltid vill ge sina medarbetare förutsättningar att växa och utvecklas i sin roll. Här kommer du få chansen att jobba i en sammansvetsad och kompetent grupp som ser fram emot att lära känna dig. Ansök redan idag!

Information om uppdraget

Företaget Karl Storz verkar inom medicinteknikbranschen och har sitt moderbolag i Tyskland men här i Sverige har de 24 anställda. Kontoret som du kommer att arbeta på ligger beläget i Skärholmen med 8 minuters promenad från tunnelbanan. I din roll kommer du att arbeta i nära samarbete med dina kollegor och jobba med administration och logisitik i en föränderlig miljö där ingen dag är den andra lik. Hos Karl Storz sker det mycket förändringar vilket innebär att du kommer få möjlighet att anpassa rollen efter dina intresse- och expertområden. Kontoret arbetar 36 timmars arbetsveckor och det är god stämning där alla äter frukost tillsammans och ibland anordnar träningspass under lunchen.

Detta är ett konsultuppdrag, du kommer att bli anställd av Academic Work och arbeta som konsult ute hos vår kund. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

I rollen som logistik- och kontorsadministratör så kommer du samarbeta tillsammans med dina kollegor men även bedriva självständigt arbete över dina arbetsområden. Du kommer jobba med administration beträffande marknadsaktiviteteter, anbud, avtal och ekonomi. Du kommer även att
  • Ansvara för artikeldatabasen och registrera, underhålla och avsluta artiklar
  • Registrera och underhålla demokollektioner
  • Producera statistik
  • Hjälpa lageransvarig med beställningar från moderbolaget i Tyskland
Vi söker dig som
  • Har arbetslivserfarenhet av administrativt arbete
  • Goda kunskaper i Office-paketet
  • Flytande i både svenska och engelska
Vi blir extra nyfikna om du tidigare arbetat i SAP eller något säljsstödsystem!

Som person är du
  • Problemlösande
  • Flexibel
  • Kommunikativ
I denna rekryteringsprocess kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och motivering för tjänsten. För att trivas i rollen behöver du vara noggrann och vara duktig på att skapa struktur i ditt dagliga arbete. Karl Storz ser gärna att du som person är positiv, kommunikativ och en teamplayer.

Övrig information
  • Start: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid, långsiktigt
  • Placering. Stockholm, Skärholmen
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se