Lagerchef för E-commerce hos Synsam

Lagerchef för E-commerce hos Synsam

För dig som identifierar dig som en inspirerande ledare med god förmåga att genom kommunikation leda och driva anställda mot gemensamma mål finns nu möjligheten att söka tjänsten som lagerchef hos Synsam. Academic Work har idag flertalet konsulter hos Synsam som alla trivs väldigt bra. Vi kan således garantera att du kommer bli en del av ett härligt och välkomnande gäng. Vi ser fram emot din ansökan!

Information om uppdraget

Sedan 2015 har Synsam genomfört en transformation av hela sitt erbjudande och har med en hög grad av digitalisering och andra innovativa koncept drivit en tillväxt som är bland de högsta i Europa. Deras kunder är alltid i fokus och de har ett tydligt integrerat hållbarhetsperspektiv genom hela sin värdekedja. Synsam har två år i rad korats till Sveriges mest hållbara optiker i Sustainable Brand Index både 2019 och 2020.

Nu söker Synsam en lagerchef som kommer bli en viktig del av deras fortsatta tillväxt och ansvara för att utveckla driften på lagret. Denna tjänst är en direktrekrytering och du kommer bli direkt anställd på Synsam.

Hos Synsam erbjuds du:
  • Möjligheten att bli en del av ett nyfiket företag med starkt varumärke som ständigt utvecklas genom att öppna nya butiker och skapa nya koncept.
  • Härliga och drivna kollegor som har högt resultatfokus och som brinner för att utveckla driften på lagret.
  • En arbetsplats som värderar sina medarbetare högt och erbjuder bra utvecklingsmöjligheter inom Synsam genom exempelvis utbildningar.
Arbetsuppgifter

I rollen som lagerchef kommer du komma in i en ledarroll och ansvara för en grupp om cirka 15 medarbetare. Du kommer rapportera till Nordic E-commerce manager på Synsam och genom täta dialoger följa ditt arbete. Ditt huvudsakliga fokus i rollen som lagerchef innefattar:
  • Personalansvar genom att leda, coacha och utveckla dina medarbetare.
  • Fördelning av arbetsuppgifter för team inventory.
  • Operativt ansvar för att leda plock & pack samt inleveranser.
Arbetet inkluderar att genom tydlig kommunikation leda medarbetarna samt genom god planering och struktur säkerställa så att bemanning, schemaläggning, semestrar koordineras på ett fungerande sätt.

Vi söker dig som
  • Har en avslutad eftergymnasial utbildning, gärna inom ekonomi, logistik eller för tjänsten annan relevant inriktning.
  • Har tidigare erfarenhet av att arbeta inom lager, logistik eller liknande och således förståelse för hur driften kan se ut.
  • Har minst 2 års kvalificerad erfarenhet från en ledarroll där du haft personalansvar och arbetat både administrativt och strategiskt med personalfrågor.
  • Har god data- och systemvana för att snabbt komma in i Synsams egenbyggda system.
  • Goda kunskaper i det svenska och engelska språket, både i tal och skrift, då kommunikation kommer ske på båda språken.
I den här rekryteringsprocessen lägger vi stor vikt vid hur du är som person. Kompetenserna som ligger till grund för denna rekrytering är följande:
  • Kommunikativ
  • Strukturerad
  • Samarbetsförmåga
  • Ansvarstagande
Övrig information
  • Start: Enligt överenskommelse, gärna omgående
  • Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning med inledande provanställning om sex månader
  • Ansökan: Vi önskar att du med din ansökan skickar in ett personligt brev där ditt intresse för tjänsten samt relevanta erfarenheter lyfts fram.
  • Denna tjänst är en direktrekrytering och du kommer bli direkt anställd på Synsam.
  • Placering: Solna
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Synsams önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar, Transport & Logistik, Lager
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (57 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Läs mer om Synsam Group här.