Lönespecialist till välkänt företag inom betaltjänster för start omgående

Lönespecialist till välkänt företag inom betaltjänster för start omgående

Vår uppdragsgivares mål är att förbättra onlineköpserfarenheten för sina konsumenter och kunder över hela världen. HR & löneavdelningens övergripande uppdrag är att bidra till att vision och affärsmålet uppnås, där din roll som lönespecialist spelar en viktig roll för att målet uppfylls! Är du en fena på löneprocessen från ax till limpa och har minst två års arbetserfarenhet från området? Tveka då inte att söka tjänsten redan idag - urval sker löpande.

Information om uppdraget

Vår uppdragsgivare växer snabbt. Fler människor använder deras tjänster varje dag och som ett resultat växer vi både geografiskt och i antal. I och med expansionen söker vi nu efter en kompetent och serviceminded lönespecialist till deras HR & löneavdelning. Du kommer tillsammans med dina kollegor tillhandhålla service och kompetens för bolagets 1000+ anställda.

Du erbjuds
  • Chansen att vara en del av en växande och spännande organisation med en avgörande roll i ett team med ambitiösa och begåvade kollegor som är passionerade för sina jobb
  • Internationell kontakt i och med din nya position med bl.a. kontakt med global HR-funktion för att säkerställa intern överensstämmelse
Arbetsuppgifter

Som lönespecialist kommer dina uppgifter att omfatta samordning av svenska, norska, finska och brittiska löner mot vår externa löneleverantörer tillsammans med resten av löneteamet.

Du kommer bl.a att:
  • Hjälpa till med administration av anställningsavtal, exitpersonal och förändringar i vårt personalmasterdatasystem
  • Stödja chefer, anställda och HR-kollegor i frågor som gäller lön, skatt, kontraktsändringar och semester
  • Vara inblandad i årliga processer som förberedelse av årsrapporter, lönerevision och årsredovisningsrapporter samt rapportering till och upprätthållande av kontakt med myndigheter
Vi söker dig som
  • Har en relevant utbildning specialiserad på lön och/eller HR
  • Minst 2 års erfarenhet av att ha arbetat med hela löneprocessen
  • Mycket goda engelska färdigheter, både skriftligt och muntligt då det används i den dagliga kommunikationen
Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Centrala Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Om du har ett satt slutdatum för ansökningsprocessen, tänk på att du inte får stänga annonsen tidigare och att alla ansökningar måste gås igenom.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll HR & Personal, Löner & Förmåner
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se