Löneadministratör till Nordiske Medier

Löneadministratör till Nordiske Medier

Nu söker vi en löneadministratör till Nordiske Medier - ett mediehus som också är Skandinaviens största verksamhet inom specialmedia! Om du har erfarenhet från löneområdet och vill utvecklas vidare hos ett roligt företag, läs vidare nedan och välkommen med din ansökan redan idag! Vi tillämpar löpande urval.

Information om uppdraget

Nordiske Medier är Skandinaviens största verksamhet inom specialmedia med fler än 50 titlar i Danmark, Sverige och Norge - både digitalt och i print. Dessutom står de bakom utgivningen av över 100 olika specialtidskrifter och nyhetsbrev. Alltid med ett riktat innehåll för en tydligt definierad och skräddarsydd målgrupp.

De täcker det nordiska näringslivet med konstruktiva, trovärdiga och oberoende nyheter. Nordiske Medier sänder dagliga och veckovisa digitala nyhetsbrev till mer än 550 000 mottagare och har cirka 450 000 läsare på sina printmedier.

Nordiske Medier har totalt ca 200 anställda baserade i Köpenhamn, Ålborg, Oslo, Stockholm och Helsingborg och har en total omsättning på över 200 miljoner kronor och är ett stabilt företag med bra ekonomi.

Huvudkontoret ligger i Solna och i tjänsten som löneadministratör kommer du att tillhöra ekonomiavdelningen som tillsammans med dina kollegor i Danmark ansvarar för bolagets ekonomihantering. Dina närmsta kollegor blir övrig ekonomipersonal i Solna, ekonomipersonal i Danmark samt ekonomichef som även blir närmsta chef. I din roll kommer du även ha ett tätt samarbete med HR avdelningen. Du erbjuds:
  • Att få arbeta på ett roligt kontor beläget centralt i Solna
  • Friskvårdsbidrag
  • Fri tillgång till gym
Arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter i rollen som Löneadministratör innebär att du blir ytterst ansvarig för lönehanteringen på Nordiske Medier. Tjänsten innefattar även att:
  • Rapportera lön samt pension till respektive intressent
  • Arbeta med hela löneprocessen
  • Ta fram underlag till skattedeklaration avseende källskatt och arbetsgivaravgifter
  • Löpande löneadministration samt upprättande av rapporter i Excel
  • Utöver lönerelaterade frågor kommer du också få chansen att stötta upp och vara involverad i bokföring, fakturering och redovisningsarbete
Tjänsten passar dig som har en stabil grund inom löneadministration men vill utveckla din kunskap i en ansvarsfylld roll på ett roligt företag.

Vi söker dig som
  • Har en utbildning på YH- eller universitetsnivå inom löneområdet
  • Har erfarenhet av lönehantering, gärna från den privata sektorn
  • I din roll kommer du att supportera chefer och medarbetare, därför ser vi att du talar och skriver obehindrat på svenska samt engelska
  • Har mycket goda datorkunskaper i MS Office, framförallt Excel
Vidare är det meriterande om du dessutom har erfarenhet av:
  • Systemet Agda PS
  • Att utbilda i lönefrågor
  • Pensioner och avtalade försäkringar
  • Kollektivavtalet Allmänna bestämmelser, pensioner, intyg, kontakt med myndigheter eller löneredovisning
För att inte bara lyckas, men även trivas i rollen ser vi att du är noggrann i det att du både säkerställer att saker och ting blir rätt från början, men även att du följer upp om det behövs. Då du hanterar rapportering och har många kontaktytor ser vi även att du har ett strukturerat och organiserat förhållningssätt, samt att det är viktigt för dig att ta ansvar och ägandeskap för ditt arbete.

Övrig information
  • Start: Enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare
  • Placering: Sundbybergsvägen 1 i Solna
  • Ansvarig rekryterare: Jamila Badee
  • Utdrag ur belastningsregistret: I samband med eventuell anställning krävs ett utdrag ur belastningsregistret för denna tjänst. Då det kan ta tid att få hem brevet uppmuntrar vi till att du i samband med din ansökan beställer ett utdrag, vilket du kan göra på Polisens hemsida, för att korta ner väntetiden om det skulle bli aktuellt
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll HR & Personal, Löner & Förmåner
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se