Långsiktig kundserviceroll till välkända Elektroskandia i Rotebro

Långsiktig kundserviceroll till välkända Elektroskandia i Rotebro

Har du tidigare arbetat med att bemöta människor och vill utvecklas i en långsiktig kundserviceroll? Elektroskandia söker nu två kundservicemedarbetare till deras team som jobbar med vitvarumärket Cylinda. Som kundservicemedarbetare löser du kundens problem, från inkommande samtal eller mail till dess att kundens torktumlare eller diskmaskin fungerar som den ska igen. Förutom dina dagliga arbetsuppgifter kommer du att vara en viktig del i utvecklingen av Cylinda-teamets kultur då man är inne i ett förändringsarbete. Kontoret ligger mycket nära Rotebro station. Start är i slutet av mars/början av april, så sök så snart som möjligt!

Information om uppdraget

Elektroskandias vitvarumärke Cylinda har funnits sedan 1958. Nu växer Cylindas kundserviceteam då man tar hem en outsourcad funktion varav man söker två nya medarbetare. Kundservicechefen beskriver teamet såhär: I min roll som ledare har jag som ambition att inte gå in på detaljnivå, utan jag vill ge mina medarbetare stort ansvar i sina arbetsuppgifter. Det är ett utmanande men roligt jobb där den ena dagen inte är den andra lik. I rollen behöver man vara trygg i sig själv och förändringsbenägen då man kommer bidra till att bygga vår kultur. Vi söker ingen Zlatan, utan kollegor som hjälper och stöttar varandra.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Elektroskandia. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig initialt 6 månader. Det finns mycket goda möjligheter att bli förlängd på uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet, då behovet är långsiktigt.

Arbetsuppgifter

En vanlig dag som kundservicemedarbetare på Cylinda börjar kl07:20. Du börjar med att gå igenom de mail som inkommit sedan gårdagen, och slingan med inkommande telefonsamtal öppnar kl07:45. Alla kundservicemedarbetare är inte påkopplade på telefonslingan hela tiden, men självklart hjälps man åt om det skulle vara så att en kollega behöver stöttning. De kunder som kontaktar er behöver hjälp med allt från att diskmaskinen luktar konstigt, att fakturan inte stämmer eller att ugnen inte fungerar- och här kommer du att så småningom bli expert på att lösa kundens problem. Efter att du pratat med kunden kontaktar du en tekniker som åker ut och hjälper kunden utifrån din beskrivning av situationen.

Du kommer att bli introducerad till arbetsuppgifterna av bland annat din chef samt dina kollegor. Här kan du i någorlunda mån styra tempot i introduktionen, om du exempelvis känner att det är dags att lära sig nästa steg.

Tjänsten passar dig som kan hantera människor och som trivs med att lösa problem. Du är även trygg i dig själv då du kommer vara en viktig del i Cylindas kulturbygge. Då tjänsten är långsiktig passar tjänsten dig som trivs med en långsiktig anställning.

Vi söker dig som

Vi vill betona att för denna roll behöver du inte arbetat som kundservicemedarbetare tidigare. Det viktiga är att du är duktig på att bemöta människor. Därför tror vi att du:
  • Har arbetet med service eller annan roll där man bemöter människor (exempelvis vård, omsorg, skola)
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, både i skrift och tal då man kommunicerar med kunderna på dessa språk
  • Har gymnasieexamen
  • Har goda kunskaper i Office-paketet
Det är meriterande om du

* Tidigare arbetat som kundservicemedarbetare

Som person är du serviceinriktad och räds inte att hjälpa kunden över telefon eller att ta tag i svåra kundcase. Du är en lagspelare och stöttar dina kollegor om de behöver hjälp eller avlastning. Du är trygg i dig själv och förändringsbenägen då du kommer vara en viktig del av Cylindas förändringsresa.

Övrig information
  • Start: Så snart som möjligt då man siktar på start i slutet av mars/början av april
  • Omfattning: Heltid vardagar, kl07:20 till 16:00
  • Placering: 5 minuters promenad från Rotebro Station
  • Kontaktuppgifter: anton.oberg@academicwork.se
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Elektroskandias önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts03@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)