Kvalificerad ekonomiassistent med kunskap inom lön sökes

Kvalificerad ekonomiassistent med kunskap inom lön sökes

Nu söker vi en kvalificerad ekonomiassistent som har goda kunskaper inom lönehantering. Det här är tjänsten för dig där du har möjlighet att bidra med dina kunskaper inom ekonomi och lön. Vill du vara en del av en rolig bransch på en arbetsplats med god stämning där du arbetar under devisen frihet under ansvar? Då kan detta vara tjänsten för dig, varmt välkommen in med din ansökan.

Information om uppdraget

Långholmen Hotell & Restaurang AB är ett privatägt bolag som i det gamla Kronohäktet på den gröna ön Långholmen, mitt i Stockholm, bedriver hotell-, konferens-, restaurang-, vandrarhems- och arrangemangsverksamhet. Naturskönt beläget i hjärtat av Stockholm finns här hotell med 103 celler, vandrarhem med 10 celler, 20 möteslokaler, värdshus och festvåning samt en egen arrangemangsavdelning.

Eftersom en medarbetare går vidare i karriären efter drygt 20 år söker vi nu en ersättare. Rollen som ekonomiassistent är bred och varierande och du kommer få jobba med allt från löpande redovisning, löner samt HR-frågor. Ekonomiavdelningen är en liten men central del av företaget som vid behov stöttar upp och hjälper varandra.

Du erbjuds
  • En inspirerande arbetsmiljö på den gröna ön - Långholmen
  • Flexibla arbetstider
  • En spännande bransch där det händer mycket hela tiden
  • Att arbeta nära både gäster och medarbetare
Arbetsuppgifter
  • Löneadministration för ca 100 personer/månad
  • HR-administration och vara behjälplig vid frågor från medarbetare
  • Kund- och Leverantörsreskontra
  • Löpande bokföring
  • Ekonomiska avstämningar vid månadsbokslut
Vi söker dig som
  • Examen inom ekonomi från en eftergymnasial utbildning, eller motsvarande erfarenhet
  • Minst 3-5 års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent och löneadministratör. Vi ställer höga krav på din kompetens inom lönehantering
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, i tal såväl som i skrift
  • Goda kunskaper i de olika programmen inom MS Office
Meriterande:
* Erfarenhet att arbeta med Hogia bokföring samt Hogia Lön Plus

Som person:

Har du ett naturligt intresse för siffror och ekonomi och förmåga att arbeta med flera uppgifter parallellt. Du uppskattar ett gott samarbete och vet vikten av att skapa goda relationer med både dina kollegor och företagets kunder. Som person är du noggrann, strukturerad och är van att organisera ditt arbete självständigt.

Självklart är du även en trevlig och serviceinriktad person som vill bidra till att skapa en positiv stämning på arbetsplatsen även när arbetstempot är högt.

Övrig information
  • Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare. Provanställning tillämpas.
  • Placering: Långholmen
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Långholmen hotell & restaurangs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

För mer information besök: Långholmen hotell & restaurang