Kundtjänstmedarbetare till internationella Philips!

Kundtjänstmedarbetare till internationella Philips!

Har du en känsla för service ända ut i fingerspetsarna? Beskriver du dig själv som en person som inte lämnar något åt slumpen och trivs med att ha många bollar i luften? Sök då tjänsten som kundtjänstmedarbetare till Philips redan idag då urvalet sker löpande. Glöm heller inte att motivera i din ansökan varför just du är vår nästa stjärna!

Information om uppdraget

Academic Work söker för Philips räkning en kundtjänstmedarbetare på deltid ca 1 dag i veckan. Du kommer som kundtjänstmedarbetare att vara placerad i Infracity mellan Kista och Upplands Väsby i nyrenoverade lokaler tillsammans med engagerade kollegor. Inledningsvis kommer du introduceras av den kollega som har tjänsten idag, genom medlyssning och skuggning i arbetet.

En typisk arbetsdag påbörjas med att du slår på datorn och går igenom de ärenden, mail och förfrågningar som inkommit från kunder till bolaget. Därtill bemannar du telefonen och även där tar du emot och administrerar ordrar samt besvarar frågor. Utöver detta kan du komma att ha kontakt med lagret i Danmark och över telefon beställa och koordinera leveranser till kunder. Under din introduktion kommer du även få lära dig fakturering men även system så som SAP, vilket är en värdefull merit i arbetslivet.
Efter avslutade studier är chanserna goda för rätt person att gå vidare inom bolaget. Under mars månad kommer du även få chansen att bemanna kundtjänsten heltid under 1-2 veckor då din kollega kommer vara på föräldraledighet. Även under sommaren förväntas du arbeta under övrig personals semestrar ca 4-5 veckor heltid, något som ger dig goda erfarenheter framåt.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Philips. Uppdraget kommer att vara på deltid och sträcka sig minst 6 månader framöver. Det finns goda möjligheter att bli förlängd på uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Arbetsuppgifter

Som kundtjänstmedarbetare kommer till exempel att:
  • Besvara förfrågningar och hantera/adminsitrera ordrar över mail och telefon
  • Ha kontakt samt koordinera beställningar och leveranser från lagret i Danmark
  • Ansvara för och administrera fakturor
  • Ha ett nära samarbeta med övriga avdelningar på kontoret
  • Uppdatera prislistor samt övrig administration
Tjänsten passar dig som levererar service i världsklass och har en förmåga att driva på ditt arbete självständigt utan att för den skull tumma på kvalitén.

Vi söker dig som

Vi söker dig som
  • Studerar om minst 50% vid universitet eller högskola med minst 1 år kvar av studierna.
  • Har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
  • Har goda kunskaper i engelska i både tal och skrift
  • Har dokumenterad arbetslivserfarenhet av arbete med kunder över telefon
Det är meriterande men inte ett krav om du
  • Har goda kunskaper i danska
  • Studerar inom medicin, biologi eller annan teknisk utbildning.
  • Har erfarenhet av arbete i SAP
Som person är du självgående, serviceminded samt mycket noggrann och strukturerad. Därtill tror vi att du som söker detta har en problemlösande intställning samt ser detta som en god erfarenhet att utveckla dina kunskaper inom kundtjänst.

Övrig information
  • Start: Början av februari
  • Omfattning: Deltid
  • Placering: Infracity
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Philips önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stw06@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

* Som deltidskonsult på Academic Work blir du en del av vårt konsultnätverk och har för varje uppdrag en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig under hela din anställningsperiod. Konsultchefens uppgift är att säkerställa att du trivs på din arbetsplats men också att du utvecklas och vi arbetar aktivt för att kunna hjälpa dig vidare mot spännande tjänster såväl under din studietid som efter din examen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Deltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Academic Work är Sveriges andra största bemanningsföretag på tjänstemannasidan. Vi rekryterar och hyr ut akademiker som fortfarande studerar, eller som är i början av karriären - young professionals.

Academic Work startade år 1998 med tre studenter som levde sin egen affärsidé. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Förutom i Sverige finns vi även i Norge, Finland, Danmark, Tyskland och Schweiz. Vi känner oss stolta över att vi har fått vara med i början av fler än 100 000 människors karriärer och på samma gång hjälpt våra kunder med lika många nya kollegor.

Besök oss på Academic Work (http://www.academicwork.se/) eller sociala medier:

https://www.linkedin.com/company-beta/162242/

https://www.facebook.com/AcademicWork

https://www.instagram.com/academicwork/

https://twitter.com/academicwork_se

https://www.youtube.com/user/AcademicWork