Kundtjänstmedarbetare till Power Retail Sweden

Kundtjänstmedarbetare till Power Retail Sweden

Gillar du att arbeta i en bredare roll och har ett sinne för service? Power Retail söker nu en kundtjänstmedarbetare till deras kontor i Stockholm. Ta chansen och sök tjänsten idag då urval sker löpande.

Information om uppdraget

Power Retail började sin resa i Danmark, där de under 2015 öppnade deras första varuhus. Året efter var det den finländska marknadens tur och inom två år hade Power öppnat hela 39 varuhus i båda länderna. Under 2017 öppnade Power Retail Sweden sitt första kontor i Stockholm. Deras vision är att ge god service och bra priser inom hemelektronik. Bolaget står under en tillväxtresa och planerar att öppna fysiska butiker i Sverige.

Åt kunds räkning söker vi nu en kundtjänstmedarbetare som kommer att arbeta på Power Retails kontor på Kungsholmen. Du kommer att få arbeta i en bredare roll med både mycket kundkontakt samt administrativa arbetsuppgifter. Du kommer att få ingå i ett familjärt team som består av sex personer. Tjänsten passar dig som gillar att ge god service samt har en god datorvana.

Du erbjuds:
  • Att arbeta i ett familjärt gäng samt möjligheten att få vara med på en tillväxtresa
  • Friskvårdsbidrag
Arbetsuppgifter

I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du både få arbeta med administrativa arbetsuppgifter samt att ge service till företagets kunder. Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta, men inte begränsas till att arbeta med:
  • Ta emot inkommande samtal, chatt och mejl från kunder
  • Hantera reklamationer och returer
  • Ha kontakt med företagets transportpartners
  • Arbeta i program som SAP, Puzzle och Umbraco
Tjänsten passar dig som trivs med att arbeta i en bredare roll och som gillar att ge god service. Vi ser även att du har lätt för att sätta dig in i nya program och trivs på ett bolag som växer.

Vi söker dig som
  • Har en avslutad gymnasieutbildning
  • Har tidigare erfarenhet av ett servicerelaterat yrke
  • Har goda kunskaper i det svenska och engelska språket, i både tal och skrift
  • Har en god datorvana
Det är meriterande och din ansökan kommer att prioriteras om du har:
  • Erfarenhet av att arbeta inom kundtjänst
  • Arbetat med hemelektronik
  • Arbetat med reklamationer och returhantering
Som person ser vi att du är noggrann och strukturerad. Du är även flexibel och någon som brinner för att ge god service. Du tycker det är kul att få ta eget ansvar och att få vara med att påverka ditt arbete.

Övrig information
  • Start: Enligt överenskommelse, men gärna under september
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare
  • Placering: Kungsholmen, Stockholm
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Läs mer om Power Retail Sweden här.