Kundtjänstmedarbetare till KONEs kundtjänst och larmcentral i Kista!

Kundtjänstmedarbetare till KONEs kundtjänst och larmcentral i Kista!

KONE har flera år i rad utsetts till ett av världens mest innovativa företag av Forbes Magazine! Nu utökar vi vårt team med tre kundtjänstmedarbetare på heltid till KONE som är verksamma inom branschen för hissar, rulltrappor och automatiska dörrar. Arbetet är spännande och varierande då det innebär kontakt såväl med tekniker som med privat- och företagspersoner som inkommer med frågor, felanmälningar och larm.

Information om uppdraget

Academic Work söker för KONEs räkning en kundtjänstmedarbetare till huvudkontoret i Kista! Arbetstiderna är måndag-fredag 7-16 eller 8-17 och du kommer tillhöra ett stort team som brinner för att hjälpa till. Start för uppdraget är omgående.

Kone sitter i ljusa, fräscha lokaler beläget i Kista. Hit tar du dig enkelt både kollektivt och med bil.

Du erbjuds
  • En social arbetsroll med varierade arbetsuppgifter inom kundtjänst & larmcentral
  • En arbetsplats med högt i tak och innovativt tänkande
  • En dedikerad konsultchef under hela din anställningsperiod
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Arbetsuppgifter

Som kundtjänstmedarbetare kommer du att sitta i ett öppet kontor tillsammans med resten av dina kollegor. Du kommer att ta emot inkommande samtal och mail samt felanmälningar gällande företagets produkter - hissar och rulltrappor.

Du kommer till exempel att:
  • Identifiera säkerhetssituationer och hantera dessa genom att lämna lämpliga anvisningar
  • Ta emot samtal och mail samt besvara kunder i KONEs livechatt
  • Hantera ett ärende till dess att ärendet accepterats av en tekniker
Vi söker dig som
  • Har erfarenhet av service sedan tidigare, detta kan vara genom kundtjänst (Detta ses som meriterande erfarenhet)
  • Behärskar svenska i tal och skrift då det används i det dagliga arbetet
  • Du har telefon- och datorvana
  • Har goda kunskaper i engelska
För att lyckas väl i rollen som servicemedarbetare hos KONE krävs det att du är fokuserad på att hjälpa deras kunder och dina kollegor. Du är en glad och positiv person som gillar att arbeta i en miljö där tempot stundtals är högt. Du kommer att ha mycket kontakt med företagskunder, privatpersoner, servicetekniker och arbetsledare vilket kräver god samarbetsförmåga. Du är en utpräglad lagspelare och har även förmågan att prestera individuellt. Vidare ser vi även att du förstår vikten av ett gott och professionellt beteende på en seriös arbetsplats.

Som person är du:
  • Ansvarstagande
  • Strukturerad
  • Serviceinriktad
Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, start 6 månaders anställning med god chans till förlängning då uppdraget och samarbetet är på lång sikt
  • Placering: Kista
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Kone's önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
* Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

KONE är ett av världens ledande företag när det gäller innovativa totallösningar för installation, underhåll och modernisering av hissar, rulltrappor, portar och automatdörrar. KONE erbjuder smidiga, säkra och bekväma förflyttningar åt flera hundra miljoner människor i alla delar av världen varje dag. Vi tror på att förbättra prestationer genom att inspirera, engagera och utveckla våra medarbetare.