Kundtjänstmedarbetare med servicekänsla till Evry

Kundtjänstmedarbetare med servicekänsla till Evry

Är du en kommunikativ person med känsla för service, ansvarstagande och hela tiden arbetar noggrant för att hålla hög kvalitet på ditt arbete? Om du dessutom har erfarenhet av att bemöta kunder och agera professionellt inför såväl glada som mindre glada kunder så kan du mycket väl vara personen vi söker. Evry, ett av Nordens ledande IT-företag, söker kundtjänstmedarbetare som ska hantera inkommande ärenden från främst privatpersoner. Sök rollen idag!

Information om uppdraget

Academic Work söker en kundtjänstmedarbetare till Evry.

Evry är ett av Nordens ledande IT-tjänsteföretag och har tagit fram ett stort antal lösningar som du använder i din vardag. När du tar ut pengar i uttagsautomaten, bokar din tågbiljett online, får digitalt meddelande om paketleverans, när läkaren kollar din medicinska journal och när du kollar tidtabeller för kollektivtrafik via appen etc så är det Evry som ligger bakom IT-lösningen. Här kommer du ta dig an en roll på Evry Financial Services.

En av Evrys kunder är det stora svenska välkända företaget Bankomat som tillhandahåller en stor del av landets uttagsautomater. Du kommer att arbeta med ärenden kopplat till just Bankomat och prata med främst privatpersoner men ibland också med bankpersonal. Evry har sitt svenska huvudkontor i Solna och teamet består av fyra personer. Du jobbar kontorstider veckovis men kommer också var tredje helg jobba ett kortare helgpass.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Evry.

Arbetsuppgifter

Som kundtjänstmedarbetare på Evry kommer du arbeta självständigt med att ta emot inkommande ärenden och ge kunden service av högsta kvalitet. Rollen innehåller mycket kundkontakt och en del administration.

Du kommer till exempel att:
  • Ta emot inkommande samtal från kunder, såväl privatpersoner som banker, och hjälpa dem igenom sitt ärende
  • Registrera alla inkommande ärenden i system
  • Samordna och koordinera teknikernas arbete inför t.ex. efterfrågade reparationer
  • Hela tiden se till att bemöta kunden på ett trevligt sätt och föreslå den bästa lösningen utifrån situation
Att jobba som kundtjänstmedarbetare på Evry passar dig som vill komma in på ett stort, modernt och internationellt bolag där ambitionen alltid är att skapa smidiga och effektiva IT-lösningar för användaren. Du kommer till en organisation som växer, erbjuder utvecklingsmöjligheter och uppmanar till en resa inom företaget.

Vi söker dig som
  • Har tidigare erfarenhet från en roll innehållande kundservice där du bemött privatpersoner, gärna via telefon
  • Talar och skriver svenska och engelska obehindrat
  • Är en personlighet som brinner för service och att hjälpa kunden
  • Har god datorvana
Det är meriterande om du
  • Har erfarenhet från bank och finans sedan tidigare
  • För rollen innehållande utökad ansvar för utbildning, uppföljning, sätta rutiner etc är det meriterande med erfarenhet av liknande ansvarsområden sedan tidigare
Som person är du lugn, ansvarstagande och strukturerad i ditt arbetssätt. Du har en god kommunikationsförmåga även med personer som är arga och du kan handskas med sådana ärenden utan att ta åt dig personligen. Dessutom är du noggrann i ditt arbete för att alltid kunna säkerställa att du levererar högsta kvalitet på din kundservice. Vidare kan det finnas perioder av högre arbetsbelastning och vi ser därför att du hanterar stressiga situationer bra. Vi lägger störst vikt vid de personliga egenskaperna.

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, kontorstider + var tredje helg
  • Lön: Fast enligt överenskommelse
  • Placering: Solna, Stockholm
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Evrys önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Om du har ett satt slutdatum för ansökningsprocessen, tänk på att du inte får stänga annonsen tidigare och att alla ansökningar måste gås igenom.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn05@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS
Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

EVRY är ett företag med 8500 medarbetare som dagligen levererar IT-tjänster till 14000 kunder runt om i Norden, både inom offentlig och privat sektor. Evry som bolag bildades 2012 men har en 50 årig historia och bygger sin framgång på innovation, teknologi och närhet och målet är klart: Evry ska bli Nordens såväl största som bästa IT-företag.