Kundtjänstmedarbetare med känsla för service och struktur till Förvaltaren i Sundbyberg

Kundtjänstmedarbetare med känsla för service och struktur till Förvaltaren i Sundbyberg

Har du ett stort intresse för service och fastighetsbranschen samtidigt som du är initiativtagande och har en positiv energi? Då tror vi att rollen som kundtjänstmedarbetare hos Förvaltaren kan vara något för dig! Här får du möjlighet att växa med ansvar i din roll och ha varierande och utmanande arbetsuppgifter där kontakten med olika människor är central. Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Information om uppdraget

Förvaltaren är Sundbyberg Stads egna fastighetsbolag och har sedan starten 1947 byggt och utvecklat det moderna Sundbyberg med attraktiva bostäder och fräscha lokaler för företag samt andra verksamheter. Vi bidrar till ett växande Sundbyberg!
Kontoret ligger mitt i Hallonbergen centrum där du kommer tillhöra kundtjänstteamet på 8 personer som tillsammans ansvarar för att sitta i receptionen och ta emot besökare såväl som svara på frågor och hantera ärenden över telefon. Arbetet är mycket varierande och du förväntas leverera hög service till Förvaltarens besökare och kunder samt systerbolagen. Rollen innehåller också en hel del administrativt arbete och det finns möjlighet att få vara med och påverka i utvecklandet av processer och rutiner. Du kommer självständigt få styra och fatta de beslut som behövs inom ramen för ditt arbete.

Du erbjuds
  • SL-kort och möjlighet till semesterväxling
  • Du har sommartid som innebär att du slutar vid lunchtid på fredagar under sommarhalvåret
  • Tempot i rollen beskrivs som högt och du får möjlighet att utvecklas genom bland annat regelbundna utvecklingssamtal och uppföljningar med din närmsta chef, Maria
  • Hos Förvaltaren finns en stark gemenskap som genomsyras av att man stöttar och hjälper varandra i teamet samt på kontoret
Arbetsuppgifter

I kundtjänst jobbar man på ett rullande schema och växlar mellan arbetsuppgifterna. Du kommer hantera annonsering, avtal, uthyrning av förråd och p-platser samt svara på enklare frågor gällande Förvaltarens olika verksamheter. Du kommer också ta emot och registrera synpunkter och felanmälningar över webben, telefon, mail samt via besökare.

Exempel på andra arbetsuppgifter är att:
  • Svara på frågor angående våra köer och köregler
  • Hantera tillvalsbeställningar och frågor
  • Hantera och administrera nyckelutlåning till entreprenörer och hyresgäster
Tjänsten passar dig som trivs i en social roll där service är i fokus och som tycker om variation där du får möta många människor. Samtidigt har du ett sinne för struktur och noggrannhet då du kommer sitta med en hel del administration, såsom avtalshantering. Du är prestigelös i ditt sätt och bidrar med din positiva energi samt ser det som en rolig utmaning att få stötta upp där du behövs som mest.

Vi söker dig som
  • Har gymnasial utbildning
  • Har tidigare dokumenterad erfarenhet av att ha jobbat i en liknande roll innehållande service och kundhantering
  • Har mycket goda kunskaper i Officepaketet
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift, eftersom du kommer använda dig av båda språken i arbetet dagligen. Det är ett stort plus om du kan ytterligare språk
  • Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat i system som Vitec och Aptus. Har du erfarenhet av fastighetsbranschen sedan tidigare ser vi det positivt
Som person är du
  • Noggrann
  • Strukturerad
  • Innitiativtagande
  • Har god samarbetsförmåga
Förvaltarens värdegrund är att vi gillar människor, vi lyssnar nyfiket och vågar utmana och vi säger och gör saker vi kan stå för.

Övrig information
  • Start: Omgående, enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid, inledande provanställning om 6 månader
  • Arbetstider: 07:30-16:00, året om, med undantag för 1 maj - 15 september då du slutar kl. 12:00 på fredagar
  • Placering: Hallonbergen Centrum, Sundbyberg, Stockholm
  • Vi ser att du skickar din ansökan med CV och personligt brev. Vi lägger stor vikt vid din motivering och intresse för tjänsten!
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Förvaltarens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Förvaltarens affärsidé är att skapa värde för sina hyresgäster genom att leverera enligt deras kundlöfte om snabba svarstider, pålitlighet och åstadkomma fina slutresultat. Deras ständiga investeringar bidrar till minskad energianvändning och stort fokus ligger på att modernisera och öka säkerheten kring styrningen av fastigheterna.