Kundtjänstchef till Sveriges grönaste återvinningsföretag

Kundtjänstchef till Sveriges grönaste återvinningsföretag

Är du trött på att vara det lilla kugghjulet i det stora maskineriet? Vi söker dig som saknar ditt "why" och möjligheten att komma med nya idéer i syfte att jobba mer effektivt och affärsfokuserat. Detta har du nu möjligheten att göra på ett företag i stark tillväxt som även i tuffare tider står sig starka då deras affärsidé är helt rätt i tiden!

Information om uppdraget

Företaget befinner sig i en expansiv fas och dominerar inom sin kategori. I takt med att de expanderar ökar vikten av tydliga strukturer, rutiner och etablerade mål för en fortsatt positiv trend. En del av detta är att ha en stabil kundtjänst som tar hand om de ärenden som kommer in och vidareutvecklar de potentiella affärer bolaget stå inför. Det är här du kommer in. Du ska tillsammans med kundtjänstteamet som i dagsläget består av fem personer jobba för att öka samarbeten både internt och med kunder samt proaktivt arbeta för att utveckla affären. Du ska vara deras främsta kulturbärare genom att inspirera och engagera dem till att leverera goda och hållbara resultat över tid.

Du erbjuds
  • En arbetsplats med bra stämning och högt i tak
  • En chef som kommer att ge dig stöttning och rätt förutsättningar att komma in i rollen
  • Ett företag som har en stark tillväxt med goda chanser till att utvecklas i andra roller internt, i samband med att de växer
  • Ansvara över och vara en del av ett sammansvetsat team som gärna gör aktiviteter tillsammans utöver arbetstid
Arbetsuppgifter

Som Kundtjänstchef kommer du att leda teamet och leverera resultat i enlighet med de uppsatta KPI:erna. Du ska även komma in med din kunskap och erfarenhet för att bygga upp tydliga ramar och riktlinjer för arbetet med kundtjänsten. Detta för att öka kundnöjdheten och effektiviteten. Rollen innebär även personalansvar där du ansvarar över att kompetensutveckla dina medarbetare för att de ska presetera i enlighet med de uppsatta målen.
  • Både strategiskt och operativt leda teamet mot de uppsatta målen
  • Se till att det dagliga arbetet håller en hög standard kvalitetsmässigt och i enlighet med miljömässiga rutiner
  • Sätta affärer i fokus genom att ständigt anpassa och utveckla arbetssätt
  • Planera, strukturera, coacha teamet med fokus på kvalité, välmående och kompetensutveckling
Vi söker dig som
  • Tidigare erfarenheter av att leda en kundservice/ supportavdelning
  • Har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, då all ärendehantering är på svenska
  • B-körkort
  • Mycket god datavana
Meriterande erfarenheter
  • Säljorienterad kundservice/tjänst
  • Trafikledning
Som person är du
  • Resultatinriktad
  • Samarbetsvillig
  • Problemlösande
  • Ansvarstagande
Övrig information
  • Start: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid, direktrekrytering, med 6 månaders provanställning därefter tillsvidare
  • Placering: Drottningholm, Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och min kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (58 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Företaget hjälper andra företag att öka sin återvinning kombinerat med fossilfria transporter till samma pris som ett oljeberoende alternativ.