Kundservicemedarbetare till Vardagsfrid

Kundservicemedarbetare till Vardagsfrid

Brinner du för service och vill vara en del av Vardagsfrids fortsatta tillväxtresa? Skulle du gilla en roll där du arbetar med många olika kontaktytor och drivs av att arbeta mot tydliga mål? Vardagsfrid är hem- och kontorsstädföretaget vars arbete innebär verklig integration och nu är det dags att anställa deras nästa kundtjänstmedarbetare till deras tighta team i Sundbyberg. Välkommen in med din ansökan!

Information om uppdraget

Vardagsfrid grundades 2012 av Torkel Kristoffers med visionen att frambringa en integrationsskapande arbetsplats i kombination med en stark affärsidé. De har blivit utsedda till gasellbolag tre år i rad och finns nu på 4 orter runt om i Sverige, med planen att göra en ordentlig tillväxtresa de närmsta åren. Med innovativa digitala verktyg och hög kvalitet är Vardagsfrid ett bolag där 142 medarbetare med 35 olika nationaliteter trivs och ser till att bolaget växer. Du kommer att tillhöra ett team om 5 personer bestående av schemaansvariga, säljare och kundservicemedarbetare. Förutom kundserviceteamet har du även kontakt med kollegor från andra delar av bolaget och detta är en arbetsplats för dig som gillar gemenskap och att nå resultat tillsammans.

Några ord från en av dina framtida kollegor

Det som fick mig att börja hos Vardagsfrid var möjligheten att växa professionellt och att arbeta i en roll där jag får ta mycket ansvar. Kundservicevärlden kan ibland vara ganska hierarkisk men här är vi istället navet i allt vi gör och man får vara med och påverka. Stämningen här är också väldigt bra, vi har nära till skratt och det är en mjuk jargong med en sammansvetsad känsla. Enligt mig är Vardagsfrid en fantastisk arbetsplats och jag har inte ångrat en sekund att jag började här!

Academic Work är ansvarig för rekryteringsprocessen men du kommer att anställas direkt hos Vardagsfrid.

Du erbjuds
  • Arbete i ett stabilt företag med fast lön, kollektivavtal och goda förmåner
  • En arbetsplats där det är nära till beslut och du kommer ha goda möjligheter att utveckla och påverka dina arbetsprocesser
  • En bra introduktion där du kommer gå bredvid en person som arbetar i rollen i dagsläget men också möjligheten att lära dig om Vardagsfrid från andra funktioner inom bolaget
Vardagsfrid erbjuder såväl Hemstäd som Företagsstäd

Arbetsuppgifter

Rollen innebär kontakt med såväl B2C som B2B-kunder både via mail och telefon. Det kan exempelvis vara frågor rörande byte av städtider, generella frågor kring Vardagsfrid och de tjänster som erbjuds, klagomål, avslut av avtal eller merbeställingar etc. Vi tror att detta är en roll för dig som drivs av att ge förstklassig service och har förmågan att vända eventuella missnöjda kunder till nöjda kunder, du tycker om att lösa problem och ser det som en självklarhet att vara en ambassadör för Vardagsfrid såväl intern som externt.

Vidare kommer du exempelvis arbeta med
  • Hantering och bokning av nya kunder och svara på frågor kring tidsomfattning, kundkort osv
  • Första kundkontakt, ex gå igenom och svara på kontaktformulär, uppdragsavtal, schemaändringar och hantera frysningar av avtal
  • Hantera fakturafrågor
  • Sköta kunddialoger på sociala medier så som ex. Facebook
  • Löpande kundkontakt som merförsäljning eller förändring gällande t.ex. utökad städtid hos kund
  • Du kommer, utöver kunderna, också ha kontakt med flertalet funktioner inom hela bolaget så som medarbetare på fält och övriga chefer och teamledare
Vi söker dig som
  • Har en avslutad gymnasieutbildning
  • Har något eller några års arbetslivserfarenhet från service/support/sälj
  • God systemvana
  • Mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska då båda språken används i arbetet
  • Är mycket motiverad för att arbeta i denna roll och hos Vardagsfrid
I denna rekrytering kommer vi lägga stort vikt vid dina personliga kompetenser och ditt intresse för tjänsten och Vardagsfrid som företag. Motivera väl i din ansökan varför du valt att söka. De personliga kompetenser som är särskilt viktiga är:
  • Serviceinriktad
  • Flexibel
  • Problemlösande
  • Ansvarstagande
Övrig information
  • Start: Omgående eller enligt överenskommelse
  • Placering: Centrala Sundbyberg
  • Arbetstider: Varannan vecka 8-17, varannan vecka 7-16 , med reservation för vissa ändringar
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare med inledande provanställning
  • Kontaktuppgifter: Ansvarig rekryterare Johanna Sörell, johanna.sorell@academicwork.se
  • OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail. Sök tjänsten genom att klicka på ansök här nedan.
* Vi arbetar med löpande urval, annonsen kan därför komma att tas ner innan vi gått över till urvals- eller intervjufasen. Sök gärna tjänsten så snart du kan om du är intresserad!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Läs mer om Vardagsfrid på deras hemsida: https://vardagsfrid.se/