Kundservicechef till Georg Fischer

Kundservicechef till Georg Fischer

Georg Fischer är ett anrikt industriföretag med rötterna i Schweiz. Du kommer här till en välmående global koncern och till affärsområdet Piping Systems, som är det snabbast växande området. Här levereras kundspecifika produkter och tjänster inom rörledningssystem till VA, VVS, marina och industriella applikationer. Som kundservicechef bär du det övergripande ansvaret för att ge Georg Fischers kunder en förstklassig kundupplevelse. För dig som är en engagerad ledare med intresse för såväl teknik som kundservice kan detta vara ditt nästa karriärkliv. Välkommen in med din ansökan.

Information om uppdraget

Till följd av en pensionsavgång söker Georg Fischer nu sin nästa kundservicechef. Du kommer att ansvara för ett team om totalt 5 personer. Tillsammans hanterar gruppen samtliga ärenden som inkommer från kunder rörande t.ex. tekniska produktspecifika frågor, ordersaldo samt frågor om transport och leverans av produkter. I branschen är kundrelationen en av nyckelfaktorerna till framgång och du kommer till ett välfungerande team med väl inarbetade relationer till den befintliga kundstocken. Dessutom har dina teamkollegor en mycket hög kompetens inom sina tekniska områden. Här blir din roll att bevara och främja de framgångsfaktorer som teamet levererar idag samtidigt som du arbetar med utvecklingsprojekt för att kunna effektivisera arbetet och frigöra mer tid från teamet som kan läggas på aktiviteter som gör skillnad för kund.

Du erbjuds
  • Ett arbete i en stor global koncern med framåtanda
  • En nyckelroll i ett kompetent team där du får vara med och påverka arbetssätt och processer
  • Nära samarbeten med Georg Fischers svenska VD och en plats i utökad ledningsgrupp
  • En arbetsplats med öppen kultur och stark tillväxtmentalitet
Arbetsuppgifter
  • Leda och koordinera arbetet i ditt team
  • Arbeta med målsättning och uppföljning av nyckeltal
  • Arbeta med utvecklingsprojekt för att effektivisera arbetet och frigöra tid från ditt team
  • Övervaka och följa ordrar genom daglig kontakt med kollegor i Schweiz
  • Sammanställa rapporter avseende ekonomiskt flöde till ledningsgrupp
  • Fungera som superuser för SAP och andra digitala plattformar som teamet arbetar i
  • Ansvara för inköp i de fall tredjepartsleverantörer används
Vi söker dig som
  • Har erfarenhet från en roll i bygg- eller teknikbranschen som gett dig intresse och förståelse för teknik
  • Har kunskap i SAP eller motsvarande affärssystem
  • Har professionell kunskap i svenska och engelska då båda språken används i rollen
Det kommer att ses som meriterande om du:
  • Har en eftergymnasial utbildning med teknisk inriktning
  • Har erfarenhet från en roll inom försäljning eller kundtjänst
  • Har erfarenhet från en ledarroll
Som person är du:
  • Initiativtagande
  • Strukturerad
  • Ansvarstagande
  • Samt har en god samarbetsförmåga
Övrig information
  • Start: Under Q2 2020
  • Omfattning: Tillsvidare
  • Placering: Liljeholmen, Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av AW Executive Search och Georg Fischers önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av AW Executive Search.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Georg Fischer är ett ledande industriföretag med huvudsäte i Schaffhausen, Schweiz, med en omsättning på 4 miljarder CHF och har ca. 15 000 anställda världen över. Georg Fischer i Stockholm är det svenska försäljningsbolaget för GF Piping Systems och ansvarar för den svenska och finska marknaden. De är 45 anställda i Sverige och Finland med en omsättning på 350 Mkr. Bolaget är kvalité och miljöcertifierade sedan 1998.