Kundrådgivare till Stockholmsmässan!

Kundrådgivare till Stockholmsmässan!

Något som genomsyrar stämningen i ditt framtida team är en stark gemenskap. Den senaste interna undersökningen redovisar att samtliga kollegor uppskattar arbetsmiljön och känslan av att tillsammans kunna driva optimalt resultat. Detta i kombination med att alla uttrycker en känsla av att kunna vara sig själv och skratta med varandra. Vi vill komma i kontakt med dig som vill påbörja din resa tillsammans med teamet som kundrådgivare, om det är du, ser vi fram emot din ansökan!

Information om uppdraget

Du som börjar jobba på Stockholmsmässan kommer att kliva in i en kreativ, dynamisk och resultatinriktad miljö. Varje vecka är det en ny bransch som möts i våra lokaler, och det skapar ett tempo och en variation i jobbet som många uppskattar. Det finns en värme och familjekänsla här som kanske inte är unik, men som nya medarbetare ofta beskriver som ovanlig.

Som kundrådgivare omhändertar du Stockholmsmässans eftermarknad i form av försäljning av kringtjänster till utställarnas monterytor, med uppföljning av servicemål och försäljningssiffror för att hela tiden optimera affären.

Du erbjuds
  • en socialt stimulerande roll som erbjuder utvecklingsmöjligheter för dig som visar engagemang
  • starkt meriterande erfarenhet för dig som är intresserad av kundkontakt och mässbranschen
  • en roll som utvecklar din affärsmässighet
  • bra ledarskap och god sammanhållning i teamet du arbetar.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

Aktivt delta i gruppens arbetsuppgifter så som rådgivning, merförsäljning, offertarbete, lämna prisuppgifter till utställare, ta emot beställningar, granska inkomna förfrågningar, orderregistrering i datasystem, reklamationer

Aktivt arbeta för att nå mål för omsättning och servicenivåer

Agera proaktivt genom rådgivning till våra kunder angående Eventservice produkter och tjänster

Ta ansvar för att registrering av produkter och tjänster utförs korrekt ur både kund- och produktionsperspektiv

Vi söker dig som

Har studerat på eftergymnasial nivå

Har mycket god kommunikativ förmåga på svenska och engelska i både tal och skrift

Det anses meriterande, men inget krav, om du har arbetsrelaterad erfarenhet av försäljning och/eller orderhantering

Som person är du:
  • flexibel
  • ansvarstagande
  • mogen, detta visar du genom din strävan efter att utvecklas samt din integritet i yrkeslivet
Övrig information
  • Start:v.45
  • Omfattning: heltid, 37,5h/vecka, kontorstider inom intervallet 8-17
  • Placering: Älvsjö, 15 minuter från Odenplan med pendeln
  • Timbaserad månadslön
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Stockholmsmässans önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se