Kundkoordinator till Nabo!

Kundkoordinator till Nabo!

Är du nyexaminerad inom ekonomi eller är på jakt efter din nästa utmaning? Vill du arbeta på ett bolag med kunden i fokus och som har siktet inställt på att förändra en hel bransch? Då är Nabo stället för dig. Just nu söker vi dig som vill jobba som Kundkoordinator hos oss på Nabo i Stockholm eller Malmö. Vi befinner oss i en stark tillväxtfas och vill utöka vårt team ytterligare med en härlig medarbetare som kommer jobba med onboarding av nya kunder!

Information om uppdraget

Nabo är en av de ledande förvaltarna av bostadsrättsföreningar. Deras mission är att forma framtidens förvaltning och boendetjänster med syftet att göra det enkelt och engagerande att ägna sig åt sitt boende. Bolaget befinner sig i en stark tillväxtfas och har det senaste året öppnat upp två nya kontor i Malmö och Göteborg. Med sin egen plattform samlar BRF:en allt som har med föreningen och fastigheten att göra på ett och samma ställe, vilket sparar tid och ger styrelsemedlemmarna en enklare vardag. Nabo är dessutom en SaaS leverantör till några utav landets största fastighetsförvaltare.

På Nabo jobbar mer än 250 experter inom ekonomi, fastigheter, IT och juridik för att varje dag underlätta vardagen för sina kunder. Nabo har idag nio kontor och omsätter ca 120 msek med god tillväxt och lönsamhet.

Du erbjuds
  • En händelserik arbetsplats som ständigt är under utveckling och förändring
  • Ett härligt team som du kommer samarbeta tätt med
  • Få vara del av en unik och spännande avdelning
  • En flexibel arbetsplats där det finns möjlighet att få vara en del av utvecklingen
  • Vara med och förändra branschen både nationellt och internationellt
Arbetsuppgifter

I rollen som Kundkoordinator kommer du till exempel:
  • Arbeta administrativt med att lägga upp nya kunder i Nabos portal inför förvaltningsstart
  • Ha ett nära samarbete med försäljningsavdelningen och kollegor inom alla Nabos affärsområden.
  • Hantera kundärenden gällande lägenhetsregister, parkeringsköer/avtal, lokalhyresgäster/avtal och andrahandsuthyrning
  • Ansvara för att läsa in och säkerställa bokföringsmaterial
  • Hålla kontakt med avgående förvaltare och/eller styrelser
  • Ta hand om dina kunders onboarding-process så att de kommer in i Nabos arbetssätt på ett smidigt sätt
  • Ansvara för att utbilda styrelser i avtal och användning av plattformen
  • Utbildningar kan komma att äga rum under kvällar men vanligtvis sker arbetet under kontorstider.
Vi söker dig som
  • Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
  • Har goda kunskaper i Excel
  • Det är mycket meriterande om du har tidigare erfarenheter av redovisning eller annat ekonomirelaterat arbete
  • Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet av styrelsearbete i bostadsrättsförening
Som person är du:
  • Noggrann
  • Strukturerad
  • Serviceminded
  • Kommunikativ
  • Initiativtagande
Övrig information
  • Start: August.
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Stockholm eller Malmö.
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Läs mer om Nabo