Koordinerande administratör till globalt IT-konsultbolag

Koordinerande administratör till globalt IT-konsultbolag

Tata Consultancy Services är globala ledare inom IT-tjänster. De söker nu en administrativ stjärna som vill stärka upp deras housing team och arbeta i en koordinerande roll med många internationella kontaktytor. Du får möjlighet att ta ett stort eget ansvar och arbeta i en internationell miljö. Vi går igenom ansökningarna löpande så sök redan idag!

Information om uppdraget

Academic Work söker för det globala IT-konsultbolaget Tata Consultancy Services räkning en housing administratör med ansvar för boende- och logifrågor med start i april 2019. I denna tjänst ges du stort eget ansvar och en möjlighet att utvecklas administrativt i internationell miljö.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos kund. Uppdraget kommer att vara på heltid och inledas med 6 månaders provanställning och förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet så finns möjlighet att bli tillsvidareanställd hos Academic Work.

Arbetsuppgifter

Som housing administratör arbetar du med administration och praktiska detaljer som rör boende. Du har en viktig roll med ansvar för samtliga ankomster för företagets konsulter på uppdrag i Sverige utanför Stockholm. Du kommer att ha ett nära samarbete med teamet bestående av ytterligare tre housing administratörer samt den administrativa chefen på kontoret och stötta i olika administrativa frågor.
Som housing administratör kommer du till exempel att:
  • Tillsammans med de andra i Housing-teamet ansvara för att servicen kring logifrågorna är till belåtenhet för de anställda
  • Ansvara för ankomster och byten utanför Stockholm
  • Ansvara för att uppdatera interna dokument, system och databaser.
  • Administrera felanmälningar för konsulterna
  • Ha ett nära samarbete med finans och författa rapporter
  • Bygga goda relationer internt och med hyresvärdar
Det här uppdraget passar dig som vill jobba i en internationell miljö med många internationella kontaktytor.

Vi söker dig som
  • Innehar en högskole- och/eller universitetsexamen och har minst ett års arbetslivserfarenhet av administrativa uppgifter. Alternativt har du minst tre års arbetslivserfarenhet av administration och då krävs ingen examen.
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift. Detta då majoriteten av medarbetarna på företaget är engelskspråkiga.
  • I rollen som administratör kommer du främst att använda Word, Powerpoint och Excel och det krävs därför mycket goda kunskaper i Office paketet. Excel används dagligen för att administrera ditt ansvarsområde samt för enklare analys och statistik.
  • Har grundläggande kunskaper i fakturering
Vidare är det meriterande om du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare och/eller har arbetat länge i servicebranschen och är van vid att bemöta krävande kunder. Därtill är det positivt om du har bott utomlands och/eller har erfarenhet av mångkulturella arbetsmiljöer.

Störst vikt kommer dock att läggas vid personlighet där vi ser att du har en stor personlig mognad. Som person är du även öppensinnad, prestigelös och kommunikativ. Vi ser vidare att du är initiativrik och kan snabbt fatta egna beslut. Du uppskattar att kommunicera och samarbeta med olika typer av människor. Vidare vet du vad god service innebär och hur viktigt detta är. Arbetsmiljön i din roll som housing- administratör är snabbt föränderlig med korta deadlines vilket ställer höga krav på flexibilitet och förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. Självklart är du även professionell och strukturerad i ditt arbete.

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Stockholm
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts03@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)