Kontraktadministratör - Vikariat 3 månader

Kontraktadministratör - Vikariat 3 månader

Administration, koordinering mellan externa kontakter och kunskap om produktportföljen - det är vad du kommer arbeta med hos ett av Sveriges största industriföretag. Välkommen till ett sammansvetsat team där alla hjälps åt!

Information om uppdraget

Academic Work söker för Bolidens räkning en avtalsadministratör. Boliden är ett av Sveriges största industriföretag som sträcker sig världen över, och sitter med ca 100 medarbetare på kontoret i centrala Stockholm. Du kommer att tillhöra avdelningen som hanterar inköp och försäljning av råmaterial och kommer att arbeta i ett team som består av 9 kontraktsadministratörer.

Då flera kollegor har fått möjligheten att prova på nya roller internt, har denna vakans uppstått. Tjänsten är inledningsvis ett vikariat fram till årsskiftet, med möjlighet till förlängning beroende på eventuella framtida öppningar.

Du erbjuds
  • En roll där personlighet och potential värdesätts högre än tidigare erfarenhet inom kontraktsadministration
  • En arbetsplats där alla tar gemensamt ansvar över uppgifterna och bidrar till den goda stämningen!
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Arbetsuppgifter
  • Agera knytpunkt mellan interna och externa kontakter, främst mellan egna produktionsanläggningar och kunder.
  • Sköta administration kring inköp och försäljning av råmaterial såsom; fakturering, kassaflödesrapportering, prissättning, analysbyten samt kommunicera leveransplan till kund.
Vi söker dig som

Uppfyller något av dessa två krav:

* Har en relevant eftergymnasial utbildning exempelvis inom logistik, teknik eller ekonomi

Eller

* Har arbetat i en administrativ roll tidigare, exempelvis som ekonomiassistent eller liknande

Vi ser även att du har:
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
  • God datorvana
  • Grundläggande kunskaper i Excel
  • Har arbetat med kundservice tidigare
Som person är du noggrann då det till stor del är en administrativ tjänst, samtidigt som du är initiativtagande och inte tvekar att lyfta telefonen för samtal både internt och externt. Du kommer till en arbetsplats som präglas av positiv inställning och mycket energi, där vi ser att du bidrar till den glada stämningen!

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Centrala Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Boliden
Vi är ett högteknologiskt metallföretag med egna gruvor och smältverk som arbetar långsiktigt med att garantera samhällets tillgång till bas- och ädelmetaller - från brytning av malm (mineraler) till produktion och leverans av högkvalitativ metall till Industrin.

Vår produktionskapacitet är hög och bygger på erfarenhet, innovation och avancerad teknik, utvecklad i samarbete med nordiska teknik- och ingenjörsföretag. Idag arbetar cirka 5 800 personer på Boliden och verksamheten bedrivs i Sverige, Finland, Norge och Irland.

Metaller behövs inom de flesta sektorer, och utan metaller skulle vårt moderna samhälle inte utvecklas.