Konsultadministratör till IT-avdelningen hos ett internationellt modeföretag!

Konsultadministratör till IT-avdelningen hos ett internationellt modeföretag!

Nu söker vi en person som är serviceinriktad och har ett brinnande intresse och talang för att jobba med administration! Gillar du att vara spindeln i nätet? Är du även serviceorienterad, noggrann och lösningsorienterad? Då har vi en rolig roll för dig hos Sveriges största modeföretag! Starten för uppdraget är redan 19 november och urvalet sker löpande, så skynda in med din ansökan!

Information om uppdraget

Academic Work söker en konsultadministratör till IT-avdelningen hos vår kund som är ett internationellt modeföretag. Företaget har en stor del konsulter och du tillsammans med ditt team ansvarar för och koordinera rekryteringsprocesserna samt introducera och följa upp de nya konsulterna. I denna roll erbjuds du möjligheten att skapa ett viktigt kontaktnät. Du kommer tillhöra företagets IT-kontor med placering i Marievik.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget startar i mitten av november och sträcker sig fram till slutet av juni med mycket goda möjligheter till förlängning, förutsatt att båda parter är nöjda.

Arbetsuppgifter

Som konsultadministratör kommer du arbeta med varierade arbetsuppgifter av administrativ karaktär kopplade till rekrytering och konsultuppföljning. Du kommer ha mycket kontakt med företagets personalansvariga för att skapa en större förståelse för vad de olika teamen har för behov, samt att säkerställa att konsultupphandlingsprocessen sköts på rätt sätt och ständigt förbättras. Du kommer även ha tät kontakt med andra kollegor samt externa leverantörer.

Du kommer till exempel att:
  • Administrera konsultupphandlingsproessen från början till slut: registrera jobbannonser, intervjuer, skapa konton, beställningsutrustning för nya konsulter
  • Introducera, följa upp och avsluta konsulter samt hantera dess avtal
  • Administrera och se till att hela flödet i konsultprocessen följs från början till slut: registrera jobbannonser, scanna CV, schemaläggning av intervjuer, skapa konton samt beställning av utrustning för nya konsulter
  • Utbilda interna chefer i konsultupphandlingsprocessen
Tjänsten passar dig som är serviceinriktad och administrativt lagd och har ett intresse av att arbeta för ett internationellt modeföretag som ständigt expanderar.

Vi söker dig som
  • Har tidigare erfarenhet av administration, och ett intresse av detta
  • Har goda kunskaper i Office 365 (Word, PowerPoint, Excel, SharePoint, Teams)
  • Har en god förmåga att uttrycka dig i både svenska och engelska, framför allt skriftlig
  • Är strukturerad och organiserad
Det är meriterande om du
  • Har kunskaper i Sourcing-relaterade frågor som planering och rekrytering
  • Har erfarenhet av att arbeta med leverantörer
  • Har erfarenhet av att arbeta med offshore, både leverantörer och konsulter
  • Har erfarenhet från att arbeta i en IT-avdelning, med en hög nivå av förståelse för roller och kompetenser i en IT-leverans
Eftersom rollen är bred med många kontaktytor, krävs att du har förmåga att kritiskt granska, analysera samt prioritera arbetsuppgifter så att arbetet blir utfört i rätt tid och med god kvalitet. I denna roll lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrig information
  • Start: 19 november
  • Omfattning: Heltid t.om. 28 juni med mycket goda möjligheter till förlängning
  • Placering: Marievik, Liljeholmen
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, HR & Personal
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund är ett svenskstartat internationellt modebolag.