Kommunikatör till Cary Group

Kommunikatör till Cary Group

Cary Group är företaget som just nu befinner sig i en stark tillväxtfas och söker nu dig som vill vara med på denna spännande resa mot nya höjder! Det är en koncern med höga mål men där det är lika viktigt att den familjära och kulturella stämningen som bolaget grundar sig på inte rubbas under vägens gång. Du kanske känner till Ryds Bilglas? De är en del av Cary Group koncernen som idag är etablerade i Sverige, Norge, Danmark och UK. Nu söker vi dig som med kreativitet, nyfikenhet och en balanserad tonalitet i ditt skrivande vill hjälpa både HR- och Marknadsansvariga för Cary Group att nå nya nivåer.

Information om uppdraget

Till Cary Group söker vi nu dig som vill komma in som kommunikatör. Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag, där det finns möjlighet för både chans till förlängning alternativt överrekrytering förutsatt att samarbetet fungerar bra.

Du kommer vara en del av Cary Group som är en slimmad och ganska liten organisation sett till antalet anställda, i jämförelse med antalet anställda på de olika varumärkena. Du kommer främst att avlasta Maria som är HR-ansvarig och Per som är marknadsansvarig i det dagliga arbetet på en operativ nivå. Mycket av arbetet kommer grunda sig i textförfattning av olika slag så det är mycket viktigt att du är bekväm i ditt författarskap och att du samtidigt har en fingertoppskänsla för det grafiska. Vidare söker vi dig som är prestigelös och kan rycka in och hjälpa till där det behövs högt som lågt.

Du erbjuds
  • En bred roll där du får vara med och bygga och komma med nya kreativa idéer
  • En omväxlande arbetsmiljö på ett företag i utvecklingsfas
  • Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande
Arbetsuppgifter

I tjänsten som kommunikatör kommer ungefär 50% vara inriktat mot marknadskommunikation och 50% mot personalkommunikation.
Du kommer exempelvis att:
  • Vara en superuser av intranätet; från att bygga upp intranätet från start till att ansvara för inlägg och uppdateringar.
  • Skriva pressmeddelanden
  • Ansvara över kontakt med olika externa byråer kopplat till marknadsföring, översättningar mm.
  • Ha kontakt med interna nyckelpersoner kopplat till pressutskick, information till personalen mm.
  • Ansvara över sociala medier
  • Redigera bilder/filmer, äga filmprojekt som exemeplvis ska ut på intranätet samt med glimten i ögat kunna stå framför kameran för att presentera olika ämnen.
  • Vara med i interna projekt, exemeplvis kopplat till den interna kulturen, medarbetarundersökningar mm.
Vi söker dig som
  • Har en eftergymnasial utbildning inom relevant område
  • Har erfarenheter från att ha arbetat med sociala medier som LinkedIn och Facebook
  • Är en van skribent som kan uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska
  • Du ska ha en känsla för det grafiska
  • Har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare
Som person är du:
  • Ansvarstagande
  • Självgående
  • Nyfiken
  • Orädd
I den här rekryteringsprocessen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Stockholm, Hammarby Sjöstad
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Cary Groups önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar, Marknadsföring, PR & Kommunikation
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (58 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Cary Group offers car care solutions with businesses in Sweden, Denmark, Norway and the UK, specializing in vehicle glass repair and replacement. Established as local family-run companies, businesses have grown into leading market positions with nationwide operations. Advanced technology and service offers for all types of cars and brands is one of the success factors. A commitment to create smart solutions and impeccable experiences for end-customers, insurance companies and B2B partners, is another.