Junior teknisk support till en av Sveriges storbanker

Junior teknisk support till en av Sveriges storbanker

Är du nyutexaminerad inom IT och vill få en fot in på ett ledande bolag inom finansbranschen? Är du nyfiken på att lära dig mer inom support och databaser samt har ambitionen att utvecklas långsiktigt inom IT? Då är rollen som teknisk support hos en av Sveriges största banker tjänsten för dig. Skicka in din ansökan idag då vi arbetar med löpande urval och du som söker först har störst möjlighet att få tjänsten.

Information om uppdraget

Academic Work söker en teknisk support till en av Sveriges största företagsbanker i Stockholm. I denna rollen kommer du in i ett nystartat team på 6 personer som alla har stort driv och engagemang att utvecklas inom IT-området. Just nu genomgår avdelningen en stor förändringsprocess då de implementerar ett nytt system som ska ersätta flera gamla, och här kommer du få vara med om en spännande och utvecklande resa. Du kommer att arbeta tätt tillsammans i ditt team som består av 4 systemförvaltare/teknisk support, en coachande scrum-master och en produktägare. Teamet leds av en gruppchef stöttar i problem och hinder, samt stödjer varje individ i sin personliga utveckling. Dina framtida kollegor kommer att ha olika bakgrund men den gemensamma faktorn är att de alla brinner för IT samt har strävan att arbeta kvalitetsmässigt och professionellt. Detta är också anledningen till att det tillåts en hög grad av autonomi för medbetarna sett till ledarskapet.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig tillsvidare. Förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet finns möjlighet till överrekrytering på sikt. Introduktionen sker genom att du går bredvid en mer senior kollega, du kommer även att få en egen Lean-up i teamets Scrum-tavla samt onboarding med HR kring organisationen och dess funktioner.

Arbetsuppgifter

Som teknisk support kommer du arbeta med att bemanna vår kunds supportdesk samt driva incidenthanteringen framåt. Detta innebär bland annat koordinering av olika team samt teknisk uppgradering.

Du kommer till exempel att:
  • Bevaka supporten
  • Agera first line support till interna medarbetare
  • Förvalta och strukturera upp systemen
  • Agera projektstöd
  • Automatisera IT-processer
Tjänsten passar dig som tycker om att arbeta i en koordinerande roll och som vill utvecklas inom support, system och databaser på ett stort företag. Du vill få en fot in i finansbranschen men satsar på en IT-karriär och ser denna möjlighet som långsiktig.

Vi söker dig som
  • Har grundläggande kunskap i systemförvaltning
  • Har god datorvana och brinnade intresse för IT och teknik
  • Kan svenska och engelska både i tal och i skrift
  • Har grundläggande kunskap i databaser eller SQL
Det är meriterande om du
  • Har studerat IT-relaterad eftergymnasial utbildning
  • Har tidigare arbetat med någon typ av IT-förvaltning
  • Har intresse för finansbranschen
  • Har grundläggande programmeringskunskaper
  • Har kunskap i JIRA
Som person är du strukturerad då större delen av arbetet handlar om att förvalta den tekniska miljön och vidareutveckla en struktur för IT:n. Vidare är du kommunikativ då du kommer agera support gentemot dina medarbetare vilket innebär mail, telefon och direktkontakt med människor i olika positioner på företaget. Du har även en öppen och positiv inställning samt är orädd att ställa frågor och ta reda på den information som behövs för att lösa ett problem/komma vidare i arbetet.

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid tillsvidare
  • Placering: Stockholm, Arenastaden
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Om du har ett satt slutdatum för ansökningsprocessen, tänk på att du inte får stänga annonsen tidigare och att alla ansökningar måste gås igenom.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts04@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)