Junior supporttekniker sökes till statlig myndighet i centrala Stockholm

Junior supporttekniker sökes till statlig myndighet i centrala Stockholm

Vi söker just nu efter en supporttekniker till en myndighet i centrala Stockholm. Vi söker dig med en positiv inställning, en social förmåga som dessutom har ett intresse för IT och problemlösning. I arbetsbeskrivningen ingår att hantera inkommande ärenden enligt tydligt satta rutiner vilket kan innebära arbete med samtalshantering, mail/kontaktformulär samt beställningar.

Information om uppdraget

I rollen som supporttekniker ingår bland annat att:
  • Hantera inkommande ärenden enligt satta rutiner kring samtalshantering, mail/kontaktformulär, beställningar av exempelvis konton samt andra ärenden i respektive grupps ärendekö.
  • Hantera inkommande ärenden enligt satta rutiner kring ärendehantering och kategorisering.
  • Prioritera verksamhetskritiska och patientkritiska incidenter tillsammans med operativa incident managers.
  • Hantera samtal/ärenden oavsett vart ärendet är tilldelat eller vart ägarskapet för ärendet ligger.
  • Att aktivt kontrollera och följa upp tilldelade ärenden.
  • Att aktivt ta till sig och söka information via kunskapsplats, epost och chatt med syfte att hålla sig uppdaterad i sitt arbete.
Du erbjuds

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Vi söker dig som

Tjänsten kräver att du:
  • Har tidigare erfarenhet inom 1:st line support.
  • Har en hög social kompetens
  • Har förmåga att hantera krävande användare med hög liksom låg teknisk nivå och därefter anpassa sitt bemötande.
  • Alltid har service i fokus, mot både kund och kollegor.
  • Är flexibel i den bemärkelse att du är samarbetsvillig och har en vana av arbete i föränderlig miljö med högt tempo.
  • Gillar problemlösning och är lösningsorienterad.
  • Har en vilja att förbättra och utveckla verksamheten.
  • Tar ansvar för de arbetsuppgifter som du handhar.
  • Behärskar svenska och engelska med en mycket god förmåga att kommunicera i både tal och skrift.
Meriterande kompetens:
  • Tidigare erfarenhet från servicebranschen eller kundservice
  • IT-utbildning i någon form, (IT-gymnasium eller dylikt).
  • IT-vana och IT-intresse.
Övrig information
  • Start: 20 mars
  • Omfattning: heltid, tillsvidare
  • Placering: Centrala Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Om du har ett satt slutdatum för ansökningsprocessen, tänk på att du inte får stänga annonsen tidigare och att alla ansökningar måste gås igenom.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se