Junior supportmedarbetare till Proact

Junior supportmedarbetare till Proact

Har du ett starkt IT- och teknikintresse och ser dig själv som en kreativ problemlösare? Vill du utvecklas i ett kunskapsintensivt företag hos en av Europas ledande systemintegratörer inom datacenter och hybrida molntjänster? Ta då chansen och sök tjänsten som junior supportmedarbetare till Proact. Vi tror att rollen passar dig som trivs med att ge service till andra, sprider energi och som är orädd. Hos Proact ges du möjligheten att utvecklas både i din egen roll och inom organisationen. Låter detta som något för dig? Välkommen in med din ansökan idag då vi går igenom urvalet löpande!

Information om uppdraget

Academic Work söker för Proacts räkning en ny medarbetare till sitt supportteam i Stockholm, Kista. Proact är Europas ledande fristående integratör inom datacenter och molntjänster. Proact levererar verksamhetsnytta genom att hjälpa företag och myndigheter över hela världen att minska risken, sänka kostnaderna samt framförallt leverera flexibla, tillgängliga och säkra IT-tjänster. Här kommer du erbjudas en utvecklande roll i ett team med god sammanhållning och fokus på att ge den bästa servicen till företagets kunder, interna medarbetare och leverantörer.

Proact ser supportenheten som en väg in i företaget och ett sätt att lära känna dess produkter, interna strukturer samt externa kontaktytor. Din introduktion skräddarsys efter dina tidigare erfarenheter och du erbjuds kontinuerlig utbildning i områden och produkter som du tycker är mest intressanta. Efter att ha visat framfötterna några år i den här rollen kommer du ha möjlighet att gå vidare i ett flertal roller inom organisationen.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Proacts önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Proact.

Arbetsuppgifter

Som supportmedarbetare kommer du arbeta med att lösa problem för Proacts kunder. Proacts supportenhet i Stockholm består idag av 13 medarbetare och är uppdelad på två nivåer. Du kommer att tillhöra nivå 1 som löser de flesta av ärendena som kommer in. Dessa ärenden kan vara ganska utmanande och det finns en hög teknisk kompetens i teamet där flera kollegor har arbetat många år i rollen. De flesta problemen kan du lösa över telefon, fjärrstyrning och mail, men om du vill kommer du vid vissa tillfällen även kunna komma ut till kunderna och lösa vissa problem på plats.

Du kommer till exempel att:
  • Ta emot inkommande problembeskrivning från kunder via mail och telefon, samt registrera dessa i ärendehanteringssystemet
  • Göra initiala problemsökningar. Det kan röra allt ifrån problem med backup och storage till licensproblem
  • Lösa kunders problem i så hög utsträckning du kan. Detta kan göras genom kund- och leverantörskontakt, remotestyrning, intern kontakt med lager, kontraktsavdelning, säljavdelning etc.
Hela supportenheten präglas av ett nära samarbete där alla hjälper varandra. Det råder en nära sammanhållning och det är högt i tak. Flera av dina kollegor har arbetat på Proact i flera år och har mycket kunskap att dela med sig av. Du som har en bra energi, är orädd och har ett starkt tekniskt intresse kommer ha möjlighet att snabbt växa i rollen och på sikt även växa inom Proact.

Vi söker dig som

Vi söker dig som:
  • Har en gymnasialutbildning inom teknik eller motsvarande
  • Har ett stort teknikintresse
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då båda språken används i arbetet
Det är meriterande om du:

* Har arbetat i kundservice tidigare och använt telefon och mail som verktyg i ditt dagliga arbete

Som person har du en god samarbetsförmåga samt trivs med att hjälpa kollegor och kunder med alla typer av problem som kan uppstå och du ställer upp när det behövs. Samtidigt är du en självgående problemlösare som tar stort ansvar för ditt arbete och ser till att kunden får den bästa servicen. Vi ser även att du tar dig an arbetsuppgifter på ett strukturerat sätt och vågar testa nya lösningar samt ge dig in i områden där du tidigare saknar kunskap.

Övrig information
  • Start: Omgående, alternativt i augusti
  • Omfattning: Heltid, Kontorstider 8-17
  • Placering: Stockholm, Kista
  • Kontaktuppgifter: Johanna Sörell, Recruitment Coordinator, johanna.sorell@academicwork.se och Elin Yeap, Recruitment Consultant, elin.yeap@academicwork.se.
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Proacts önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn5@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Proact är Europas ledande fristående integratör inom datacenter och molntjänster. Genom att leverera flexibla, tillgängliga och säkra IT-lösningar och tjänster, hjälper de företag och myndigheter att minska risker och kostnader och samtidigt öka flexibilitet, produktivitet och effektivitet. Proact har genomfört över 5000 framgångsrika projekt runt om i världen, har mer än 3500 kunder och hanterar för närvarande över 100 petabyte information i sitt moln. Företaget har över 800 medarbetare i 15 länder i Europa och Nordamerika, varav drygt 100 medarbetare arbetar på kontoret i Kista. Proact grundades 1994 och moderbolaget Proact IT Group AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 1999 (under symbolen PACT).