Junior Digital Marknadsspecialist till OK Förlaget

Junior Digital Marknadsspecialist till OK Förlaget

Nu har du möjligheten att vara med och leda den digitala omställningen inom media. Förlaget som ger ut Sveriges största biltidningar söker dig med expertkompetens när det gäller marknadsföring digitalt, någon som kan de senaste medietrenderna och vill vara med och förändra!

Information om uppdraget

I takt med att den digitala trenden utvecklas har OK Förlaget sett ett stort behov av att skaffa expertkompetens inom området. Detta är bakgrunden till att de nu söker en person som ska ha hand om den digitala marknadsföringen för att nå ut till rätt målgrupper med mål att konvertera digitala användare till betalande. Du kommer att jobba i nära samarbete med webbredaktörerna för att optimera synligheten och intäkterna i de digitala kanalerna.

Du erbjuds
  • Fria tyglar att komma med värdefull input och nytänkande
  • Du kommer att ha VD:n som närmsta chef som uppmuntrar att du utmanar henne med nya kreativa lösningar
  • En bra arbetsmiljö med högt i tak och korta beslutsvägar som uppmuntrar nya ansvarsområden med fokus på din personliga utveckling
  • Ett kontor som ligger i närheten av Odenplan
Arbetsuppgifter

Som Junior Digital Marknadsspecialist kommer du ansvara över att planera, driva och optimera OK Förlagets kampanjer för deras olika produkter. Du kommer att arbeta operativt tillsammans med redaktionen för att driva kampanjer i olika digitala kanaler för att optimera intäkter. Tanken är att du ska bidra med din tidigare erfarenhet och det finns stort utrymme för kreativitet och nytänkande.
  • Planera, driva och analysera kampanjerna för att ständigt förbättra och utveckla dem
  • Snappa upp trender inom digitala medier och anpassa informationen för den specifika målgruppen
  • Ha en nära dialog med redaktörerna och komma med ny input för att maximera kampanjerna med framgångsrika resultat
  • Skapa relationer med externa parter för samarbetsmöjligheter
Vi söker dig som
  • Har relevant utbildningsbakgrund inom exempelvis digital marknadsföring och/ eller har några års arbetslivserfarenhet inom området
  • Har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, då all information ska skrivas på svenska
Meriterande erfarenheter
  • Kunskaper i Adobe-program som InDesign och Photoshop
  • Erfarenheter från e-handeln
  • Intresse av och/ eller erfarenheter från fordonsbranschen
Som person är du
  • Orädd
  • Resultatinriktad
  • Självgående
  • Relationsskapande
Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning.
  • Placering: Norrtull, Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och OK Förlagets önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Vi planerar att hålla intervjuer på Academic Work v. 49-50
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Marknadsföring
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

OK Förlaget är ett svenskt tidningsförlag som består av fyra tidningar inom fordonsbranschen; "Vi Bilägare", "Klassiker", "Husbil & Husvagn" och Moped.