Junior Business Controller till Solita!

Junior Business Controller till Solita!

För dig med passion för ekonomi- och HR-relaterade processer finns nu möjligheten att ta dig an rollen som Junior Business Controller hos Solita. Rollen är både operativ och strategisk och för dig med rätt driv och ambition finns stora utvecklingsmöjligheter. Välkommen in med din ansökan!

Information om uppdraget

Solita{target="_blank"} är ett snabbväxande nordiskt företag som jobbar med digital transformation, styrd av data och mänsklig expertis. De har kontor i Sverige, Finland, Tyskland och Estland och jobbar både med mindre företag och stora nordiska kunder. Solitas företagskultur genomsyrar hela verksamheten - De värdesätter låg hierarki, självständighet, ansvar, värdeskapande arbete och såklart härliga kollegor!

I rollen som Junior Business Controller kommer du att arbeta från Solitas kontor på Tulegatan i Stockholm. Du kommer att vara en viktig del av bolaget då du stödjer Solita Swedens affärsintressenter och koordinerar kring redovisnings-, ekonomi- och HR-frågor i Sverige. Du kommer även att fungera som en brobyggare mellan Solita Swedens verksamhet och Solita Groups ekonomi- och HR-funktioner i Finland.

Rollen är inte enbart av stöttande karaktär utan för dig med rätt driv, vilja och vision finns möjligheten att proaktivt hjälpa affärsintressenterna att driva sina bolag framåt. Du kommer även att utforma och implementera kontinuerliga processförbättringar i samarbete med berörda intressenter.

Du erbjuds

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

Du kommer bland annat att:
  • Arbeta med kundreskontran i Sverige
  • Vara kontaktpersonen och koordinera mellan den outsourcade redovisnings- och lönefuntkonen i Sverige och Solita Group i Finland
  • Stötta svenska medarbetare och den svenska ledningen i ekonomi- och HR-relaterade frågor
  • Följa upp och analysera kundprojekt och dess affärsresultat
  • Delta i utvecklingsprojekt samt projekt som säkerställer företagets tillväxt i framtiden
m.m.

Vi söker dig som
  • Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då båda språken används i det dagliga arbetet
  • Har en eftergymnasial examen i Ekonomi/Business
  • Har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare
För att lyckas i rollen behöver du ha god förståelse för rutiner inom ekonomi, redovisning och HR-processer vilket du har fått från dina studier och din tidigare arbetslivserfarenhet.

Det är meriterande om du:

* Har kunskaper i finska

Som person har du ett serviceorienterat tänkesätt och en stark "can-do" attityd. Du är noggrann i ditt arbete och lämnar därför inget åt slumpen. Vidare har du ett stort intresse för att utveckla processer och metoder och kommer därför med egna initiativ och lösningsförslag.

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: 6 månader med chans till förlängning
  • Placering: Stockholm, Tulegatan
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Solitas önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Controller
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Solita{target="_blank"} är ett företag som jobbar med digital transformation som drivs av data och mänsklig expertis. De skapar kultur, tjänster och tekniklösningar som förnyar affärsverksamheter och förändrar samhället till det bättre.

Deras tjänster sträcker sig från strategisk konsultverksamhet till servicedesign, digital utveckling, data, AI, digital analys och underhåll av molntjänster. Solitas intäkter uppgick till 91 miljoner euro 2018. Solita grundades 1996 och har i dag över 800 specialister inom digital affärsverksamhet i Finland, Sverige, Tyskland och Estland.