Vill du arbeta i ett team, där partnerskap och samarbete kommer i första hand? Här får du chansen att utvecklas inom din roll då de kommer att lägga stor vikt på att lära upp dig och sedan ge dig dena egna ansvarsområden. Låter detta som något för dig? Ansök redan idag!
Information om uppdragetVår kund söker nu en person som tycker om att agera spindeln i nätet, där din roll kommer att vara en viktig del inom detta globala bolag. Du kommer jobba väldigt nära dina kollegor samtidigt som du kommer ha dina egna ansvarsområden, där du bland annat kommer få ansvara för lagerhanteringen och koordinering av leveranser.
Arbetsuppgifter- Förberedelse av offerter, orderhantering såväl som kundsupport och rådgivning via telefon
- Planering av marknadsaktiviteter och underhåll av företagets hemsida
- Lagerhantering inklusive mottagning av varor
- Koordinering av leveranser
- Inköp och orderhantering av material från moderbolaget I Tyskland
- Generella administrativa kontorsuppgifter, t.ex. mindre bokföringsuppgifter
- Ett tätt samarbete med moderbolaget i Tyskland
Vi söker dig som
- Har en relevant utbildningsbakgrund inom ekonomi eller logistik
- Har flerårig yrkeserfarenhet från en liknande relevant position
- Har förmågan att kunna jobba mot tydliga deadlines
- Har tidigare arbetat med inköp och orderhantering
- Är flytande i tal och skrift i både Svenska och Engelska i tal och skrift
- Praktisk erfarenhet av arbete i MS Office paketet
Det är meriterande om du
* Talar tyska
Som person är du- Flexibel
- Självgående
- Kommunikativ
- Ansvarsfull
Övrig information
- Start: 1 september
- Omfattning: Direktrekrytering
- Placering: Stockholm
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.