Inköpsassistent till företag inom vården

Inköpsassistent till företag inom vården

Nu söker vi dig som vill ta nästa steg inom inköp! Till ett av de större vårdföretagen i Sverige söker vi nu dig som vill växa inom inköp, det kan vara inköp av alla dess slag och du kommer även arbeta med avtalsadministration. Är du en servicestjärna ut i fingerspetsarna och gillar att strukturera upp för att få ordning och reda? - Då är det här tjänsten för dig! Vi går igenom ansökningar löpande så skicka in din ansökan redan idag.

Information om uppdraget

I rollen som inköpsassistent kommer du arbeta nära två seniora kollegor och du kommer bli en del av ett sammansvetsat inköpsteam som har en prestigelös inställning där man hjälps åt där det behövs. Tjänsten är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och jobba hos vår kund. Uppdraget kommer inledningsvis löpa 6 månader med chans till förlängning förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Du erbjuds
  • Trevliga och kunniga kollegor
  • Få bygga på dina erfarenheter inom brett inköp
  • Bli en del av Academic Works nätverk
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Arbetsuppgifter

I tjänsten som inköpsassistent kommer du bland annat att arbeta med:
  • Avtalsdatabasen, att ladda upp avtalen och se till så att allt är inlagt korrekt.
  • Utbilda och lära övrig personal i verksamheten om avtalsdatabasen (du kommer bli som en superuser i avtalsdatabasen).
  • Koordinera och svara på den gemensamma inköpsmejlen där alla i organisationen kan ställa frågor om leverantörer och inköpsrelaterade frågor.
  • Ansvara över en del inköpsavtal mot leverantörer
  • Avlasta dina två seniora kollegor
I den här tjänsten kommer du att arbeta brett! Vi söker därför dig med en can do-attityd som kommer in och ser lösningar istället för problem. Från början kommer en stor del av tjänsten att innebära arbete i avtalsdatabasen och plattformen de använder är Centuri 9.2.

Vi söker dig som
  • Studerat inköp på högre nivå, exempelvis en YH-utbildning eller på universitetsnivå
  • Har 1-2 års erfarenhet av inköp
  • Har goda kunskaper i Officepaketet och Teams
  • Har lätt för att sätta dig in i nya system
  • Har avtalsförståelse sedan tidigare
  • Har mycket goda kunskaper i svenska
Som person är du:
  • Initiativtagande
  • Har en hög samarbetsförmåga
  • Ansvarstagande
  • Noggrann
Övrig information
  • Start: Februari
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Distans/Odenplan
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Transport & Logistik, Inköp
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (58 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se