Inköps- och ekonomiassistent till ApoEx

Inköps- och ekonomiassistent till ApoEx

Har du några års erfarenhet av logistikflöden, orderläggning och administration samt är nyfiken på att utvecklas vidare i ett ungt och entreprenörsdrivet företag i tillväxtfas? ApoEx är ett företag med stora ambitioner för framtiden och de har ett öppet klimat, högt i tak och ett starkt fokus på digitalisering. ApoEx söker nu en inköps- och ekonomiassistent. Välkommen med din ansökan redan idag!

Information om uppdraget

ApoEx erbjuder läkemedelsförsörjning och angränsande tjänster för både offentliga och privata vårdgivare. Verksamheten kännetecknas av kunddriven innovation och attityden att ingenting är omöjligt. ApoEx erbjuder dig en utvecklande arbetsplats där du ges frihet under stort ansvar redan från första dagen.
Som inköps- och ekonomiassistent kommer du att tillhöra avdelningen för inköp som i dagsläget består av sju medarbetare. Inköpsavdelningen ansvarar för lagerhantering, prissättning, masterdata samt orderläggning och det sker ett nära samarbete i gruppen där man stöttar, peppar och hjälper varandra.

Du erbjuds:
  • En operativ och administrativ roll i ett ungt, entreprenörsdrivet och växande bolag med ett starkt fokus på digitalisering och automatisering
  • Möjligheten att lära dig mer om inköp- och logistikflöden samt ekonomi av erfarna, kompetenta och stöttande kollegor
  • En trygg anställning hos en kollektivavtalsansluten arbetsgivare med goda anställningsvillkor, friskvårdsbidrag, tjänstepension och en arbetsplats där engagemang och driv värderas högt!
Arbetsuppgifter

Som inköps- och ekonomiassistent kommer du arbeta i en operativ och administrativ roll. Du kommer till exempel att:
  • Säkerställa att fakturor för direkta inköp är korrekta både avseende pris och kvantitet samt följa upp och korrigera avvikelser
  • Ansvara för förvaltningen av inköps- och försäljningspriser i affärssystemet. Övervaka och utföra prisjusteringar utifrån gällande priser på marknad, avtal samt interna riktlinjer
  • Säkerställa korrekt snittkostnad på produkter samt aktivt bidra i arbetet vid avtalsskiften
  • Följa upp kreditbegäran mot leverantörer
  • Ansvara för att förbättra och utveckla processer som rör relaterade arbetsuppgifter, samt att säkerställa att rutiner etableras, dokumenteras och efterlevs
Hos ApoEx sker arbetet under filosofin frihet under ansvar, och för att trivas i rollen behöver du ha ett flexibelt förhållningssätt då det vid månadsskiftet är något högre tempo än vanligt.

Vi söker dig som
  • Har en avklarad gymnasial utbildning, med fördel inom ekonomi
  • Har minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom exempelvis orderläggning, logistikflöde och ekonomi
  • Känner dig bekväm i att arbeta i flera olika affärssystem
  • Har grundläggande kunskaper i Excel
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal såväl som skrift
Som person är du:
  • Strukturerad
  • Noggrann
  • Flexibel
  • Serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga
Övrig information
  • Start: Omgående/Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare med sex månaders inledande provanställning
  • Placering: Hammarby Sjöstad, Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work men du kommer att bli direkt anställd hos ApoEx och deras önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Assistent, Transport & Logistik, Inköp
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

ApoEx grundades 2010 i syfte att förenkla och förbättra vården. Sedan dess har tusentals vårdföretag inom privat och offentlig sektor valt ApoEx som sin strategiska partner avseende försörjning av läkemedel och förbrukningsmaterial. Verksamheten kännetecknas av kunddriven innovation och attityden att ingenting är omöjligt. ApoEx AB har på sju år vuxit till 4,5 miljarder i omsättning. Vi fokuserar på varuförsörjning till privat och offentlig vård. ApoEx har framförallt vunnit kunder och uppdrag genom ny, effektiv, logistik och egenutvecklade IT-lösningar. ApoEx IT-lösningar används både internt, för att skapa effektivitet, och externt, för att underlätta för kunder och erbjuda nytänkande lösningar. Idag är vi cirka 300 medarbetare. Vill du utvecklas med oss? Läs mer om ApoEx på deras hemsida!