Initiativrik Office Coordinator till Hemnets huvudkontor i centrala Stockholm!

Initiativrik Office Coordinator till Hemnets huvudkontor i centrala Stockholm!

Är du en serviceminded, prestigelös och flexibel person som älskar att sprida positiv energi till kunder och kollegor? Gillar du att jobba med varierande arbetsuppgifter där du kan vara med och påverka klimatet på arbetsplatsen? Hemnet står under en tillväxtfas med många förändringar och utvecklingsmöjligheter i sikte, och söker nu dig som vill vara med på deras framgångsresa och arbeta som Office Coordinator på deras hemtrevliga huvudkontor i centrala Stockholm. Start förväntas bli i september men vänta inte med att skicka in din ansökan då rekryteringsprocessen drar igång omgående och vi förväntar oss många sökande!

Information om uppdraget

Academic Work söker för Hemnets räkning en Office Coordinator. Du kommer arbeta på deras kontor med ca 80 anställda där du ihop med en Office Manager kommer ansvara för den interna och externa servicen på kontoret. Detta är en ny roll som företaget skapat då de är måna om såväl kunder som personal.

Hemnet sitter i fina lokaler just intill Stockholm Central, där man har skapat en atmosfär som får kontoret att kännas som "hemma".

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Hemnet. Uppdraget kommer att pågå löpande.

Arbetsuppgifter

Som Office Coordinator kommer du tillsammans med Office Manager att arbeta brett med service, administration utvecklings-/ förbättringarbete på kontoret. Du kommer vara ansvarig för att se till så att kunder och kollegor känner sig välkomnade, samt ingå i deras aktivitetsgrupp där man försöker att hitta nya och kreativa sätt att motivera och aktivera Hemnets personal.

Du kommer till exempel att:
  • Ansvara för att ta emot kunder och besökare.
  • Hjälpa till med frukost och fika på kontoret och inte minst se till att det firas när det finns saker att fira!
  • Hjälpa till med team-konferenser, beställningar av luncher etc.
  • Ta emot och skicka post och bud, samt övrig kontorsadministration.
  • Stötta andra team vid behov, t.ex. med utskick för event.
  • Hjälpa till vid större möten, events och interna tillställningar.
Tjänsten passar dig som trivs i en flexibel och varierande roll, där du arbetar högt som lågt med såväl enklare som mer krävande arbetsuppgifter. Du är ett energiknippe som gärna tänker utanför ramarna kring förbättringsområden och aktiviteter som skapar en roligare arbetsplats. Du motiveras av att ge god service, problemlösning och har en förmåga att sätta guldkant genom att alltid ge det lilla extra. Struktur, ordning och reda är för dig A och O både administrativt och i den miljö du arbetar rent praktiskt.

Vi söker dig som
  • Har tidigare arbetslivserfarenhet från relevant serviceyrke
  • Söker ett långsiktigt uppdrag
  • Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska då det kommer att krävas vid det dagliga arbetet
  • Har goda kunskaper i Office-paketet
ÖVRIG INFORMATION
  • Start: September
  • Omfattning: Heltid
  • Lön: Timbaserad månadslön
  • Placering: Centrala Stockholm
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Hemnets önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.

Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [sts03@academicwork.se](mailto:sts03@academicwork.se) under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

Skydd för den personliga integriteten

När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

Om oss

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer [här](https://www.academicwork.se/vart-erbjudande-till-heltidskonsulter
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Koordinator
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Academic Work är Sveriges andra största bemanningsföretag på tjänstemannasidan. Vi rekryterar och hyr ut akademiker som fortfarande studerar, eller som är i början av karriären - young professionals.

Academic Work startade år 1998 med tre studenter som levde sin egen affärsidé. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Förutom i Sverige finns vi även i Norge, Finland, Danmark, Tyskland och Schweiz. Vi känner oss stolta över att vi har fått vara med i början av fler än 100 000 människors karriärer och på samma gång hjälpt våra kunder med lika många nya kollegor.

Besök oss på Academic Work (http://www.academicwork.se/) eller sociala medier:

https://www.linkedin.com/company-beta/162242/

https://www.facebook.com/AcademicWork

https://www.instagram.com/academicwork/

https://twitter.com/academicwork_se

https://www.youtube.com/user/AcademicWork