Implementation Specialist till Sergel Kredittjänster

Implementation Specialist till Sergel Kredittjänster

Sergel kredittjänster befinner sig på en spännande tillväxtresa och behöver nu stärka upp sitt team med en Implementation Specialist. I rollen kommer du att arbeta konsultativt och stödja kunder vid uppstart av användningen i Sergels affärssystem. Vi söker dig som har vana att arbeta nära kund och att arbeta med flertal kontaktytor. Har du även erfarenhet av onboarding och utbildning, då kan du vara den vi söker!

Information om uppdraget

Sergel Kredittjänster erbjuder högkvalitativa kredithanteringstjänster till transaktionsintensiva företag i Norden. Idag är Sergel Group en av marknadens ledande aktörer med ca 360 anställda med kontor i Sverige, Danmark, Norge och Finland.

De är i en spännande expansiv fas som har en mission är att göra affärer mer tillförlitliga. Sergel anpassar upplägg efter människors betalningsförmåga och gör vad de kan för att bidra till en stabil och hållbar ekonomisk lösning. Genom insikter, omtanke och deras personliga engagemang når de bra resultat och upprätthåller goda relationer. Sergel ger sina kunder möjligheten att utveckla sin kärnverksamhet, istället för att fokusera på obetalda fakturor.

Sergel präglas av en familjär företagskultur med högt i tak och där du har möjlighet att påverka och även delta i roliga aktiviteter tillsammans. De söker dig som vill vara med på en spännande resa i ett föränderligt bolag med mycket tempo.

Arbetsuppgifter

I rollen som Implementation Specialist kommer du att ansvara för onboarding av Sergels kunder, både tekniskt och kompetensmässigt via utbildningar.

Vidare kommer du att
  • Genomföra kontinuerliga förändringar, utveckling, uppdateringar och justeringar i klientuppsättningen
  • Delta som rådgivare i försäljningsprocessen
  • Delta i implementeringsprojekt för kunder och att genomföra de åtgärder som beslutats i projektgrupperna
  • Ställa in nya kundnummer i Sergels affärssystem och även övervaka nya användare i Sergel online
  • Ändra och uppdatera prislistor på begäran från försäljnings- och avtalschefer
  • Vara en motpart i diskussioner med kundens IT och produktledning i installationsprocessen och föreslå fördelaktiga lösningar
  • Assistera och agera vid incidenter samt felsöka vid behov
Vi söker dig som
  • Har relevant eftergymnasial utbildning
  • Har minimum 2 års erfarenhet från kredithanteringstjänster och kundinteraktion
  • Har förståelse för IT system och databaser
  • Har goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift
Det är meriterande om du har...

* Erfarenhet av att navigera och analysera siffror i ett affärssytem, exempelvis PowerBI

För att trivas i rollen som Implementations Specialist tror vi att du trivs att vara drivande i frågeställningar och ser till att projekt alltid kommer i mål.

I denna rekrytering kommer vi även lägga stor vikt vid dina personliga kompetenser. De kompetenser vi ser som särskilt viktiga är:
  • Kommunikativ
  • Affärsmässig
  • Noggrann
  • Flexibel
Rekryteringsprocessens olika steg
  • Assessios personlighets- och problemlösningsstest (ca. 40 min)
  • Telefonintervju med Academic Work (10- 15 min)
  • Digital intervju med Academic Work (1 h)
  • Intervjuer med Sergel (1- 2 h)
  • Referenser och bakgrundskontroll + Beslut
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryteringskonsult: caroline.boberg@academicwork.se.

Academic Work går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (58 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Läs gärna mer om Sergel och deras arbete här: https://sergel.se/om-sergel/