IT-konsultbolag söker 3 st IT-supporttekniker!

IT-konsultbolag söker 3 st IT-supporttekniker!

Har du minst ett års erfarenhet av att arbeta med IT-support och vill utvecklas vidare för att ta nästa steg i karriären hos ett nytänkande och spännande IT-konsultbolag? Läs vidare! Nu söker en av Academic Works kunder 3 nya medarbetare för att arbeta inom IT-support och servicedesk. Detta är en roll som är perfekt för dig som vill arbeta med teknisk problemlösning och vill ha ett socialt arbete med varierande uppgifter!

Information om uppdraget

Bolaget är ett IT-konsultbolag som levererar tjänster inom bland annat drift, support och IT-stöd med mål att kunna förse sina kunder med trygga, långvariga och hållbara lösningar. Bolaget har många olika kunder som arbetar i olika tekniska miljöer, vilket gör att detta är en roll där du kan få möjlighet att lära och utvecklas. I denna roll kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter inom teknisk problemlösning och service. Däribland i servicedesk men även med konto- och användarhantering, incidenthantering och att uppdatera kunskapsdatabasen. Uppdraget är initialt på 6 månader men det finns goda chanser till förlängning förutsatt att båda parter är nöjda med samarbetet. På längre sikt kan du även få möjlighet till utveckling genom att arbeta med olika spännande projekt. Vidare sker arbetet i skift, där arbetstiderna kan variera mellan förmiddag: 06:45 - 14:30, eftermiddag: 14:00 - 22:15 och natt: 21:45 - 07:15.

Du erbjuds
  • En långsiktig roll med goda möjligheter till utveckling, där du med tiden kan få möjlighet att fördjupa dig inom olika spännande projekt.
  • En gedigen introduktionsperiod med genomgång av relevanta system och arbetsprocesser.
  • Möjligheten att arbeta på ett nytänkande och spännande IT-konsultbolag.
  • Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
Arbetsuppgifter
  • Bemanna servicedesk; ta emot användare, svara på inkommande telefonsamtal och mail.
  • Hantera inkommande ärenden i vårt ärendehanteringssystem
  • Säkerställer information och klassning, prioritet etc
  • Arbeta med incidenthantering och eskalerar ärenden till olika nivåer.
  • Uppdaterar kunskapsdatabasen.
  • Felsökning av både PC hård- och mjukvara.
  • Agera dispatch och skicka ärenden till rätt grupp.
  • Utskick av beställda programvaror.
  • Lägga till/ta bort olika typer ut av behörigheter samt att administrera användarkonton.
Vi söker dig som
  • Har minst ett års erfarenhet av att arbeta med IT-support, det kan vara i en 1st-line, 2nd-line, 3rd-line, helpdesk, servicedesk eller motsvarande.
  • Har arbetat med att ge support över telefon, och känner dig bekväm med detta.
  • Kunskap i Office 365.
  • Har erfarenhet av att arbeta med administartion av användarkonton och behörigheter, såsom i Active Directory eller Azure.
  • Obehindrat kan tala och skriva på både svenska och engelska.
Det är meriterande om du

* Har nätverkskunskaper

Personliga Egenskaper
  • För att lyckas i denna roll behöver du ha en god känsla för service, då en stor del av arbetat går ut på att supportera och hjälpa användare.
  • Du behöver vara problemlösande och kunna ställa rätt frågor för att hitta den information du behöver för att avhjälpa olika teknsika frågor och fel.
  • Du behöver vara kommunikativ och trivas i samspel med andra personer för att bidra till ett gott samarbete.
Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, initialt 6 månader med god chans till förlängning då kunden har ett långsiktigt personalbehov.
  • Arbetstider: skift där passen kan variera mellan: förmiddag: 06:45 - 14:30, Eftermiddag: 14:00 - 22:15, Natt: 21:45 - 07:15.
* Placering: Stockholm
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.