IT-drifttekniker till Förvaltaren i Sundbyberg

IT-drifttekniker till Förvaltaren i Sundbyberg

Är installation, drift, felsökning och underhåll av Windows klientplattform och server din specialitet? Förvaltaren söker nu dig som vill axla rollen som deras nya IT-drifttekniker. Ditt team består av 7 riktigt duktiga medarbetare med bra sammanhållning där alla är medvetna om att deras arbete är en avgörande faktor för Förvaltarens framgång. Vill du arbeta i ett mindre team med bredare ansvar hos ett ekonomiskt stabilt företag som fokuserar fullt ut på din personliga utveckling för att du ska trivas och stanna länge? Då kan detta vara helt rätt för dig.

Information om uppdraget

Förvaltaren är Sundbybergs allmännyttiga bostadsbolag och har sedan starten 1947 varit med och byggt och utvecklat det moderna Sundbyberg. Genom att äga, utveckla och förvalta hyresrätter och lokaler bidrar de till ett växande Sundbyberg och en levande och hållbar stad.

För att Förvaltaren ska vara långsiktigt framgångsrika navigerar och följer de upp verksamheten utifrån fem områden; Attraktiva bostadsområden, Trygghet och trivsel, Klimat- och resurseffektiv verksamhet, Attraktiv arbetsplats samt Ekonomiskt ansvar.
Förvaltaren ingår i den kommunala koncernen Sundbybergs stadshus AB, med fyra systerbolag som ansvarar för Lokalfastigheter, Avfall och vatten, Stadsnät och Bredband.

Som anställd hos Förvaltaren erbjuds du
  • En arbetsmiljö med mycket engagerade medarbetare som värdesätter möjligheterna att påverka
  • Uppskattade och närvarande chefer och ledare
  • Vara del av ett företag med höga ambitioner som verkligen vill vara en attraktiv arbetsgivare
  • Möjlighet till personlig utveckling
  • Möjlighet till förmån som SL-kort eller Rikskortet
  • Möjlighet att växla semestertillägget mot fler lediga dagar
  • Sommartid mellan maj till halva september med halvdag på fredagar
  • Flexibla arbetstider
  • Bra gemenskap på kontoret med bland annat gemensamma frukostar
Arbetsuppgifter

Som IT-drifttekniker kommer ditt huvudansvar att vara installation, drift, felsökning och underhåll av Förvaltarens IT-plattform. Det kan även förekomma applikationsdrift av vissa OnPrem system för Fastighetsdrift.

Du kommer till exempel att:
  • Administrera serverplattform
  • Uppgradera och serva driftsmiljö
  • Sköta nyinstallationer i driftsmiljö
  • Hantera avancerad felsökning och problemlösning på klient och servernivå
  • Tillhandahålla second-line support utanför ordinarie arbetstid (jour) om så överenskommits
IT-avdelningen och teamet består av 7 duktiga kollegor med ansvar inom first- och second-line support, klienthantering, drift, operations och förvaltning.

Tjänsten passar dig som har ett brinnande intresse för tekniken och som vill utvecklas och bli bättre inom drift. Du kommer tillhöra ett litet team med stark sammanhållning där alla tar stort ansvar och har högt fokus på arbetet. Förvaltaren investerar i sina medarbetare och visar du framfötterna i din roll kommer du få möjlighet till ännu mer ansvar och personlig utveckling genom bland annat delta i seminarium och gå på utbildningar. Förvaltaren gillar människor, säger och gör saker dem kan stå för och är nyfikna och vågar utmana. Kan du hantera frihet under ansvar och gillar att komma med förslag på förbättringar i arbetet så kommer du trivas på Förvaltarens IT-avdelning.

Vi söker dig som
  • Minst 1-2 års arbetslivserfarenhet av installation, drift, felsökning, underhåll av Windows klientplattform och server
  • Goda kunskaper i Microsoft Active Directory
  • Har kunskaper i Powershell
  • Har kunskaper inom patchmanagement i Windowsmiljö
  • Har kunskaper om drift i virtuella miljöer baserade på Vmware vSphere
  • Har grundläggande kunskaper inom nätverk och brandväggar, (Switching/Routing, TCP/IP, DNS)
  • Har goda kunskaper i MS Office
  • Är obehindrad i det svenska språket i tal och skrift
Det är meriterande om du:
  • Har erfarenhet av Office 365 och Azure
  • Är certifierad inom Microsofts produkter och ITIL
För att du ska vara helt rätt för rollen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga kompetenser i denna rekrytering. Dessa kompetenser är:
  • Serviceinriktad
  • Strukturerad
  • Noggrann
  • Självgående
Övrig information
  • Start: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Hallonbergen, Sundbyberg
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Förvaltarens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Läs mer om Förvaltaren här