HR-student till internationellt bolag

HR-student till internationellt bolag

Är du en student som strävar efter utveckling, erfarenhet och vill ha ett spännande deltidsjobb vid sidan av dina HR-studier? Är du ansvarsfull, initiativtagande har god kommunikation- samt samarbetsförmåga? Då är det dig vi söker. I rollen som HR-assistent får du vara med och driva företaget framåt i en självständig roll med chansen att påverka. Tjänsten kommer inledas med en introduktion för att sedan dra igång på riktigt i Augusti!

Information om uppdraget

I rollen som HR-administratör kommer du att få arbeta självständigt med en tydlig vägledning. Här erbjuds du en roll där du arbetar huvudsakligen med HR-relaterade administrativa uppgifter där även andra interna arbetsuppgifter kommer att ingå. Då HR teamet på företaget består av två personer, en HR-chef samt du som administrativ resurs, kommer du erbjudas möjlighet att få driva ditt arbete självständigt och ta egna initiativ. Vi ser gärna att du är en person som trivs med att arbeta med administrativa arbetsuppgifter samt har god förmåga att strukturera upp ditt eget arbete och identifiera förbättringsområden vid behov. . Arbetsuppgifterna är i huvudsak administrativa även om de kommer att vara varierande utifrån behov. Traditionellt HR-arbete blandas med interna arbetsuppgifter från din chef som kommer att stötta dig dagligen.

Du kommer att vara anställd hos oss på Academic Work och arbeta som konsult hos kund. Du erbjuds möjlighet att få introduktion redan nu, men arbetet startar i augusti, det vill säga - har du redan ordnat sommarjobb - ingen fara!

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter
  • Säkerställa att personalinformation är relevant och korrekt
  • Administrera personal i HR-system som Workday och Kontek
  • Sammanställa information och personalrelaterad data
  • Hantera och uppdatera information på företagets Sharepoint sida
  • Underhålla samt vid behov revidera arbetssätt, rutiner och riktlinjer
  • Vid behov stötta upp i andra HR-relaterade och interna arbetsuppgifter
Vi söker dig som
  • Nuvarande student inom HR, beteendevetenskap eller liknande utbildning
  • God kommunikationsförmåga i tal & skrift, på både svenska samt engelska, då arbetet kommer att ske på båda språken
  • Vi ser gärna att du är en person med erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
  • Meriterande med kunskaper inom Microsoft 365, framför allt Sharepoint
Som person är du
  • Ansvarstagande
  • Självständig
  • Samarbetsvillig
  • Kommunikativ
  • Integrerad
Övrig information
  • Start: Augusti 2022
  • Omfattning: Deltid, kontorstider
  • Placering: Stockholm
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll HR & Personal
Typ av anställning Deltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (57 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Kunden är ett OEM-företag (Original Equipment Manufacturer) som designar, utvecklar och tillverkar specialdesignade roterande mekaniska axeltätningar. Företaget grundades 1977, omsätter ca 300 MSEK och är verksamma på den internationella marknaden med kunder främst inom livsmedel-, läkemedel-, fordon-, gruv-, papper- & massaindustrin men även inom den marina sidan. Bolaget har idag ca 140 anställda med huvudkontor i Årsta och fabrik i Timrå samt verksamheter i Kina, USA och England.