HR-specialist med inriktning Talent Acquisition

HR-specialist med inriktning Talent Acquisition

Tänk dig de mest högteknologiska elektronikprodukterna du kan föreställa dig, och sen tänker du ett steg längre. Med världsledande produktionslösningar skapar Mycronic morgondagens elektronik. Mycronic befinner sig i en expansiv fas där de vill fortsätta etablera sig på fler marknader och i fler länder och för att göra detta söker de nu dig som vill vara med och hitta Mycronics nästa stjärnor till medarbetare. Har du något års erfarenhet av rekrytering och är redo för nästa steg i karriären? Då kan Mycronic vara rätt plats för dig!

Information om uppdraget

Du erbjuds
  • En bred och varierande HR-roll med fokus på rekrytering och utveckling.
  • Att få bli en del av ett företag i framkant.
  • Att få vara med och utveckla TA- och HR- funktionen på Mycronic.
Initialt är detta ett konsultuppdrag på nio månader, förutsatt att samarbetet fungerar väl mellan alla parter finns goda möjligheter till förlängning alternativt att gå över till Mycronic.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

Employer Branding

* Att utveckla koncernens Employer Branding-strategi och medarbetarerbjudande.

Talent Sourcing & Recruitment
  • Bli expert på Mycronics kritiska nyckelpositioner och kompetenser och bygga ett kandidatnätverk inom dessa områdern.
  • Rekryteringsstöd till rekryterande chefer samt avlasta med search bland annat via LinkedIn Recruiter.
Onboarding
  • Utveckla en inspirerande och kulturbyggande onboarding process för nya medarbetare och chefer.
  • Planera, förbereda och leverera globala onboarding-event för Mycronic.
Mobility
  • Stötta vid interna förflyttningar och internationella uppdrag.
  • Vara med och utveckla policies och processer för intern rörlighet och internationella uppdrag.
Change Management & Leadership support
  • Förbereda och genomföra olika kulturbyggande aktiviteter, exempelvis olika medarbetar-/chefs- forum, nätverk och event.
  • Utveckla och kommunicera HR-information till medarbetare och chefer.
Other
  • Hålla dig ajour med trender inom TA-området.
  • Leda leverantörsrelationer- och kontakten mot rekryteringsföretag.
Vi söker dig som
  • Har en efter gymnasial utbildning inom relevant område, exempelvis från personalvetarprogrammet eller ekonomi med inriktning organisation.
  • Har arbetat med rekrytering minst ett år sedan tidigare, vid sidan av studier eller efter examen.
  • Arbetat med LinkedIn Recruiter sedan tidigare.
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska.
  • Mycket god kommunikativ förmåga både i skrift och tal.
  • Har ett pedagogiskt förhållningssätt och vilja att lära andra.
  • Erfarenhet av att planera, förbereda och genomföra engagerande möten virtuellt är meriterande.
Övrig information
  • Start: Augusti/September, enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Täby
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll HR & Personal
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Läs mer om Mycronichär!