HR-administratör till globalt företag

HR-administratör till globalt företag

Här kommer du till ett företag som verkligen ligger i framkant när det kommer till trading online. Har du erfarenhet av löneadministration och vill jobba på deltid så är det är möjligheten för dig att kliva in på ett värderingsstyrt företag med kontor över hela världen.

Information om uppdraget

Itiviti är en världsledande leverantör av teknologi till kapitalmarknadens aktörer. Tradingfirmor, banker, mäklare och institutionella kunder använder Itivitis lösningar och kunnande för att effektivisera sin dagliga verksamhet och för att skapa bestående konkurrensfördelar på globala marknader.

Itiviti arbetar med kontinuerlig innovation för att utveckla flexibla plattformar och lösningar som hjälper kunderna att ta initiativet och möta utmaningar från föränderliga marknader och regelverk.

I rollen som HR-administratör kommer du sitta i fräscha lokaler mitt i hjärtat av Stockholm. Här sitter 65 andra engagerade medarbetare. Tanken är att du kommer ta över från nuvarande HR som ska på föräldraledighet, här kommer du komma in och stötta upp från dag ett så vi ser att du är självgående i HR-administration.

* CV måste vara på engelska

Tjänsten är start i september och stäcker sig fram tills augusti 2021.

Du erbjuds
  • En möjlighet att jobba på ett värderingsdrivet och globalt företag
  • En dedikerad konsultchef och karriärspartner som är mån om din utveckling och trivsel
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

Under hösten kommer Itiviti att implementera en ny global löneleverantör. Du kommer att ansvara för detta projekt för Sveriges del.
  • CV måste vara på engelska
  • Sitta med löneadministration för medarbetare i Stockholm
  • Svara på frågor kopplat till försäkringar, semester eller sjukfrånvaro
  • Sitta med benefits administration för medarbetare i Stockholm
  • Samarbeta med nuvarande lönebyrå för att få ut rätt historik och sätta upp allt med nya leverantören
Rollen är på deltid omkring ca 2 dagar i veckan, men vi ser att du är flexibel och kan anpassa dig efter viktiga deadlines kopplat till Payroll.

Vi söker dig som
  • Är självgående i löneadministration
  • Har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% för att vi ska kunna anställa dig enligt vårt kollektivavtal
  • Har goda kunskaper i det engelska och svenska språket i både tal samt skrift
Som person är du:
  • Problemlösande
  • Självgående
  • Noggrann
  • Serviceminded
Övrig information
  • Start: Början av september
  • Omfattning: Deltid, 8-17
  • Placering: Norrmalm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll HR & Personal
Typ av anställning Deltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se