HR-administratör omgående till Crane Currency

HR-administratör omgående till Crane Currency

Har du erfarenhet av HR sedan tidigare och finns tillgänglig för omgående start? Just nu söker vi för Crane Currencys räkning dig som vill ha meriterande erfarenhet inom HR administration för ett uppdrag där du får arbeta med väldigt varierande arbetsuppgifter. Vi förväntar oss många ansökningar till denna tjänst som ska tillsättas omgående. Vänta därför inte med att ansöka utan skriv en genomtänkt motivering varför du är rätt för tjänsten och ansök nu direkt!

Information om uppdraget

Academic Work söker en HR-administratör på heltid till Crane Currency. I rollen som HR administratör har du ett nära samarbete och en stöttande funktion gentemot företagets chefer, samt dina kollegora på HR-avdelningn. Då Crane Currency just nu genomgår en del förändringar är det viktigt att du gillar att arbeta i en omväxlande miljö.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Crane Currency. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig fram till maj. Det finns goda möjligheter att bli förlängd på uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Arbetsuppgifter

Som HR administratör sköter du den löpande administrationen i form av anställningsavtal och registreringar samt uppdaterar företagets personalsystem. Du kommer även att arbeta med att hålla i processer, arbetsbeskrivningar och andra förekommande aktiviteter uppdaterade på Intranätet. I din roll som HR administratör har du ett nära samarbete och en stöttande funktion gentemot företagets chefer. Du kommer även att arbeta med att ta fram presentationsmaterial och ges möjligheten att stötta upp i projekt. Med andra ord, du kommer i din roll att stötta upp administrativt inom hela HR området.

Du kommer till exempel att:
  • Att självständigt löpande se över och utveckla alla HR processer med fokus på ökad produktivitet och kostnadseffektivitet.
  • Att bidra till att HR är en avdelning som utmärks av hög kunnighet och skicklighet, hög motivation och ett kommersiellt tänkande i alla led.
  • Att tillsammans inom HR täcka upp, stödja och agera inom alla HRs områden.
Tjänsten passar dig som är självgående och noggrann i ditt arbete. I denna roll krävs mycket eget ansvar och att du är en riktig doer som gillar att arbeta med flera olika typer av arbetsuppgifter samtidigt. På sikt kommer är tanken att du kommer bli en superuser i deras HR system.

Vi söker dig som
  • Eftergymnasial utbildning inom HR/personal
  • Minst ett års erfarenhet av HR arbete på deltid eller heltid
  • Mycket god datorvana och mycket goda kunskaper i Officepaketet
  • Mycket goda kunskaper i Svenska och Engelska såväl i tal som skrift, då båda språken används inom företaget
Det är meriterande om du

* Har erfarenhet av olika HR-system sedan tidigare

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid din personliga lämplighet. För att lyckas i rollen krävs det att du är en handlingskraftig person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Som person är du driven, strukturerad och ansvarstagande. Vidare är du även serviceminded och vill stöta dina kollegor på allra bästa sätt i alla frågor som berör HR - högt som lågt. Avslutningsvis tycker du om att samarbeta med dina kollegor, sprider en bra energi runt om dig och värdesätter en god stämning på arbetsplatsen högt.

Övrig information
  • Start: Omgående, 12 november
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Tumba
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Crane Currencys önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Om du har ett satt slutdatum för ansökningsprocessen, tänk på att du inte får stänga annonsen tidigare och att alla ansökningar måste gås igenom.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts03@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll HR & Personal, HR-administration
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Crane Currency är ett av de ledande företagen på världsmarknaden inom sedelpapper, sedeltillverkning och övrigt säkerhetspapper. Efter mer än 250 års framgångsrik verksamhet är vi ett av få företag i världen som kan utföra samtliga steg i produktionskedjan - från design och originalframställning till papperstillverkning, tryckning och säkerhetshantering.