HR administratör inom lön till internationellt företag!

HR administratör inom lön till internationellt företag!

Vill du jobba i en bred roll inom HR i ett spännande och snabbrörligt företag i framkant inom sin bransch? Vår kund söker nu en energifylld och social kollega till sitt HR-team. Det är mycket spännande på gång i funktionen och här ges du möjlighet att vara med och bidra på den resan! Sök tjänsten idag då vi tillämpar ett löpande urval.

Information om uppdraget

Academic Work söker för vår kunds räkning en HR-administratör. Du kommer att komma till ett trevligt gäng med högt i tak där frågor välkomnas. Här får du chans att växa ytterligare in i din HR-karriär.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig minst 1 år med goda möjligheter att bli förlängd på uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Arbetsuppgifter

Som HR-administratör kommer du att få arbeta i en varierande roll för att förbättra och utveckla arbetet. Du kommer att arbeta med samtliga nordiska länder och fungera som länken mellan den outsourcade lönefunktionen och organisationen. Du kommer även att stötta upp HR-funktionen med administration kring andra delar så som till exempel utbildning, rekrytering och marknadsinitiativ.

Du kommer till exempel att:
  • Arbeta med löner, försäkring och pensionsförvaltning för alla nordiska länder
  • Säkerställa att löneunderlag finns uppladdat i HR-systemet månadsvis
  • Fungera som support gentemot anställda gällande HR-relaterade frågor
  • Säkerställa att administration rörande employer branding och utbildningsprogram är i ordning
  • Arbeta med andra förekommande arbetsuppgifter av administrativ karaktär i HR-funktionen
Tjänsten passar dig som vill lära dig mer om arbetet i en HR-funktion och som lockas av snabba puckar och stor flexibilitet. Du ser detta som en möjlighet att växa in en fartfylld organisation där din insats kommer att göra skillnad.

Vi söker dig som
  • Har relevant eftergymnasial utbildning
  • Har minst två års erfarenhet av HR med fokus på lönehantering, gärna från en internationell organisation
  • Erfarenhet av försäkringar och pensioner
  • Har goda kunskaper i Office-paketet och främst i Excel
  • Är flytande i svenska och engelska då båda språken används dagligen i rollen
  • Har god systemvana
Som person är du social och service-minded då du kommer att ha kontakt med anställda inom alla delar av organisationen. Du har förståelse för olika kulturer och är medveten om de utmaningar som kulturella skillnader kan medföra. Vidare är du strukturerad och noggrann då kvalité är ledordet för de resultat som du levererar. För att trivas i organisationen ser vi också att du uppskattar en snabbföränderlig arbetsmiljö där din flexibilitet och förmåga att anpassa dig till ändrade förutsättningar kommer att vara avgörande.

Övrig information
  • Har relevant eftergymnasial utbildning
  • Har minst två års erfarenhet av HR med fokus på lönehantering, gärna från en internationell organisation
  • Erfarenhet av försäkringar och pensioner
  • Har goda kunskaper i Office-paketet och främst i Excel
  • Är flytande i svenska och engelska då båda språken används dagligen i rollen
  • Har god systemvana
Som person är du social och service-minded då du kommer att ha kontakt med anställda inom alla delar av organisationen. Du har förståelse för olika kulturer och är medveten om de utmaningar som kulturella skillnader kan medföra. Vidare är du strukturerad och noggrann då kvalité är ledordet för de resultat som du levererar. För att trivas i organisationen ser vi också att du uppskattar en snabbföränderlig arbetsmiljö där din flexibilitet och förmåga att anpassa dig till ändrade förutsättningar kommer att vara avgörande.

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, långsiktigt
  • Lön: Timbaserad månadslön
  • Placering: Kista, Stockholm
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn07@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll HR & Personal, Löner & Förmåner, HR-administration
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vår kund är ett världsledande företag inom mobiltelefoni och hemelektronik. De finns representerade världen över och har omkring 500 000 anställda.