HR Business Partner till internationellt bolag som genomgår en stor förändringsresa

HR Business Partner till internationellt bolag som genomgår en stor förändringsresa

På HR-avdelningen hos vår kund sitter ett härligt gäng där man hjälper varandra, har öppna diskussioner om det mesta och delar utmaningar som erfarenheter. Du som är framåttänkande och vill vara med i en förändring har här möjligheten att vara med och forma rollen som HR Business Partner.

Information om uppdraget

Som HR Business Partner hos vår kund kommer du tillhöra en HR-avdelning som består av en HR-generalist och två löneadministratörer. Du kommer rapportera till HR-chefen, som leder gruppen med tydlighet, höga krav och förväntningar, stor tillit och med fokus på utveckling.

Du erbjuds
  • En utmaning och möjlighet att vara med och forma din roll
  • En tillsvidareanställning hos Academic Work med 6 månaders provanställning
  • Ett långsiktigt konsultuppdrag med möjlighet till direktanställning på sikt, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

Som HR Business Partner kommer du arbeta verksamhetsnära och självständigt driva egna projekt brett inom olika områden. Du kommer delta i möten runt om i Sverige och kommer vara på resande fot ungefär två tillfällen per månad, varav vissa tillfällen med övernattning.
  • Chefsstöd med fokus på stöttning, coachning och utveckling
  • Driva och utveckla arbetet kopplat till kultur och värderingar ute i organisationen
  • Stöttning vid arbetsrättsliga ärenden på individnivå såväl som organisatorisk nivå
  • Fackliga förhandlingar
  • Employer Branding
  • Tjänstemannarekrytering
Vi söker dig som
  • Eftergymnasial utbildning som personalvetare eller motsvarande
  • Minst fem års erfarenhet av brett HR-arbete där du arbetat med chefsstöd, kollektivavtal, fackliga förhandlingar och gärna i en större organisation där du haft ansvar för ett eget område eller divison
  • Flytande kunskaper i svenska och engelska
Det är meriterande med erfarenhet av att ta fram och hålla i olika workshops inom HR relaterade ämnen samt erfarenhet av att självständigt driva lönerevisionsprocessen.

Som person är du:
  • Självgående med förmågan att driva såväl dig själv som ditt arbete framåt
  • Strukturerad och strategisk med ett framåttänk och förmågan att självständigt arbeta fram en plan för att nå specifika mål
  • Relationsinriktad då du behöver kunna anpassa ditt beteende efter andra, ha en nyfikenhet gentemot andra människor och drivas av att utveckla starka samarbeten
Övrig information
  • Start: så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid
  • Omfattning: heltid
  • Placering: Globen
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll HR & Personal
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se