Global Service Desk Communication Support till Atlas Copco

Global Service Desk Communication Support till Atlas Copco

Vill du vara med och utveckla medarbetares arbetssätt och förståelse för IT? Atlas Copco söker nu efter dig med ett brinnande intresse för intern kommunikation och IT. Har du ett starkt driv, stor nyfikenhet och en vilja att utveckla andra? Då kan rollen som Global Service Desk Communication Support vara ditt nästa steg i karriären! Vi arbetar med löpande urval så tveka inte att skicka in dina ansökan redan idag.

Information om uppdraget

På Atlas Copco driver man innovation och nya idéer för industrin. Vi söker nu efter dig som vill ta dig an en roll där utveckling av medarbetare står i fokus. I rollen som Global Service Desk Communication Support kommer du att jobba globalt inom Atlas Copco och arbeta med att effektivisera och förenkla tillgången till information som rör IT relaterade system. Din roll innebär att du framförallt kommer att avlasta företagets Global Service Desk Communication Specialist och tillsammans kommer ni ansvara för att analysera behov i verksamheten, arbeta strategiskt med kommunikation samt skapa pedagogiskt och intresseväckande material som beskriver IT-miljön för organisationen.

Vi tror såklart att du, precis som Atlas Copco, är en person som vågar utmana med nya idéer och att du samtidigt är en riktigt vass kommunikatör. I utbyte får du en driven chef som brinner för den interna kommunikationen och som gärna utmanar dig tillbaka så att du ständigt utvecklas och blir bättre i din roll!

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Atlas Copco. Uppdraget kommer inledningsvis att sträcka sig 12 månader framåt. Beroende på hur samarbetet fungerar mellan alla parter samt hur behovet utvecklar sig finns det chans till ett längre samarbete med Atlas Copco.

Arbetsuppgifter

Som Service Desk Communication Support kommer du arbeta proaktivt för att se till att all IT-relaterad information kommuniceras på ett bra sätt ut till verksamheten. Du kommer att arbeta för att information är korrekt, relevant och målgruppsanpassad. Du kommer i första hand arbeta mot slutanvändaren och du kommer även jobba med att analysera verksamhetsbehov och avgöra vilka artiklar och förfrågningar ni behöver arbeta med. Utöver detta kommer du också vara involverad i ett par större strategiska projekt som sträcker sig över en längre tid. Ett projekt som du exempelvis kommer vara delaktig i rör implementeringen av Office 365 vilket innebär en stor övergång från klient till cloudlösningar.

Du kommer till exempel att:
  • Vara en del av Atlas Copcos strategiska arbete med intern kommunikation genom att koordinera frågor som rör IT system.
  • Skapa och underhålla artiklar som ska vägleda medarbetare i sitt daglig arbete.
  • Säkerställa att den kommunikation som kommer från Service Desk är anpassad och stämmer överens med Atlas Copcos policies och regler.
  • Analysera verksamhetsbehov och lyfta vidare dem till kommunikationsgruppen.
Tjänsten passar dig som är relationsorienterad och drivs av tanken att på en operativ och strategisk nivå kunna sprida kunskap inom en stor Global organisation. Vi ser också att du brinner för kombinationen av IT och kommunikation samt att du på ett långsiktigt och lösningsorienterat sätt tycker det är roligt att lösa problem och utveckla andra. Rent tekniskt ser Atlas Copco att du har erfarenhet av att arbeta med IT system men att du kan se tekniska problem utifrån ett helikopterperspektiv.

Vi söker dig som
  • Har en stark kommunikativ förmåga både verbalt och i skrift. Vi ser också att du på ett enkelt sätt kan sammanfatta komplexa IT problem och därigenom göra det förståeligt för andra.
  • Har flytande kunskaper i engelska och svenska.
  • Har ett starkt IT-intresse och en stor nyfikenhet för IT- och kommunikationsområdet.
  • Har sedan tidigare arbetat med Office 365.
  • Har erfarenhet av att arbeta inom Service Desk där du har arbetat proaktivt för att utveckla användares förståelse för IT.
Det är meriterande om du
  • Har jobbat med ServiceNow.
  • Har erfarenhet av att arbeta med intern kommunikation.
  • Har erfarenhet av att arbeta i större projekt.
Som person är du nyfiken, driven och analytisk. Du har mycket kraft, kan driva dina projekt framåt och kommer gärna med egna idéer och vågar prova nya saker! Du räds inte av en utmaning och växer med ansvar. Vidare är du en duktig teamplayer och har förmåga att interagera och förstå andra människor. Slutligen ser vi att du har ett organiserat och strukturerat arbetssätt där du inte låter någonting falla mellan stolarna.

Övrig information
  • Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Sickla
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Atlas Copcos önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts04@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här
Mer info
Område Nacka
Yrkesroll Data & IT, Projektledare, Support
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Läs mer om Atlas Copco.