First Line Support med utvecklingsmöjligheter inom CRM

First Line Support med utvecklingsmöjligheter inom CRM

Nordic Guarantee genomgår stora IT-satsningar och söker därför en First Line Support som sedan kommer övergå till att ansvara för deras CRM-system. Detta är en viktig roll hos dem och de erbjuder löpande kompetensutveckling för att ge de bästa förustättningarna att lyckas i rollen. Här får du ha mycket kontakt med människor både inom och utanför organisationen samt ta ett stort ansvar för att driva igenom förbättringar.

Information om uppdraget

Nordic Guarantee är ett försäkringsbolag som är marknadsledande inom deras nicsh garantiförsäkringar. De befinner sig i en mycket spännande fas där de genomgår stora IT-satsningar så som att uppdatera samtliga av deras dataplattformar och teknik vilket kommer innebära flera möjligheter och utmaningar. Nordic Guarantee satsar mycket på sina anställda och kommer därför tillgodose dig löpande utbildning i verktyg och plattform för att du ska få de bästa förutsättningarna i denna roll. De har förståelse av att du troligtvis är junior i din roll och därför kommer du få stöttning och upplärning över tid.

Nordic Guarantee sitter i fräscha lokaler i Kista Tower i Stockholm och du kommer att tillhöra ett IT-team om fyra personer. Din närmaste chef kommer att vara Cobus som arbetar som IT- och system manager. Stämningen på kontoret kännetecknas av en vänskaplig och ambitiös arbetsmiljö. För att stärka sammanhållningen på kontoret brukar anordnar de fredagsfika, AW, fotbollskupper och konferenser.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Nordic Guarantee. Uppdraget kommer att vara på heltid och långsiktigt, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Arbetsuppgifter

Inledningsvis innefattar rollen arbete inom First Line Support där man hanterar vardagliga ärenden som kommer in på mailen från interna medarbetare samt arbeta via remote users. Du kommer också ha kontakt med externa IT-leverantörer och därmed komunicera mellan dem och verksamheten. När du har lärt känna verksamheten är tanken att du kommer att ansvara och administrera CRM-systemet. Detta gör att du kommer bli kontorets CRM-expert och hantera de strikta processer som finns.

Du kommer till exempel att:
  • Hjälpa kollegor med diverse lättare tekniska frågor av exempelvis skrivare, skärmar och mjukvara. Mer komplexa ärenden kommer att hanteras av externa IT-leverantörer
  • Hantera behörigheter och inloggningsuppgifter
  • Koppla ihop samtal och stötta Skype-möten
  • Se till att IT-policys följs samt hålla dem uppdaterade
  • Övervaka IT-flödet inom IT-tjänsterna som den externa leverantören hanterar samt kunna ge dem regelbunden feedback på processerna
  • Uppdatera intranätets innehåll som exempelvis "how-to"-guider
I rollen som CRM-systemadminstratör kommer du hantera processen för hur korrespondensbilagor skapas och hanteras, hantera systemapplikationer och testa funktionaliteter. Denna roll finns inte i dagsläget och därför kommer det att finnas goda möjligheter att forma och utveckla rollen över tid.

Vi söker dig som
  • Har mycket goda kunskaper i svenska såväl som engelska
  • Har arbetslivserfarenhet inom IT, förslagsvis infrastruktur eller support
  • Har goda kunskaper inom Office 365
  • Är tillgänglig att åka på företagsresor till något av de nordiska kontoren emellanåt
Har du tidigare erfarenheter av CRM och Microsoft Dynamics 365 så är det meriterande.

Som person har du en fallenhet för service och med en positiv och prestigelös inställning vill du alltid hjälpa och stötta andra. Du ser dig själv som en problemlösare som triggas av utmaningar och där din nyfikenhet och vilja att bidra inte är något man kan ta miste på. Dessutom är du noggrann och följer de kvalitetsstandarder som behövs i arbetet samtidigt som du är uppmärksam på detaljer.

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: Heltid, 8-17
  • Lön: Timbaserad månadslön
  • Placering: Kista Tower, Stockholm
  • Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Nordic Guarantee önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
  • Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
  • Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn03@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Nordic Guarantee är marknadsledande experten på garantier till det Nordiska näringslivet. Deras garantier erbjuder skydd som traditionella bankgarantier där deras kärnkompetens är riskanalys och riskkontroll. Detta gör att de kan skapa skräddarsydda lösningar och smidigare hantering till konkurrenskraftiga priser. Nordic Guarantee har kontor i Kista (Stockholm), Malmö, Köpenhamn, Oslo och Helsingfors. De är ca 43 anställda vars kultur präglas av en "can-do"-attityd.