Finsktalande rådgivare på deltid inom Collections på Nordax Bank

Finsktalande rådgivare på deltid inom Collections på Nordax Bank

Luomalla innovatiivisia ratkaisuja, jotka on mukautettu aikamme elämäntapaan, Nordax Bank erottuu joukosta. Täysi keskittyminen eteenpäin, mahdollisuudet avautuvat nyt sinulle, joka kaipaat arvokasta osa-aikatyötä. Oletko henkilö, joka on intohimoinen palveluun, pidät tiiviistä asiakaskontakteista ja haluat kerätä kokemusta pankkialalta? Haluatko myös olla osa yrityskulttuuria, jolle on ominaista uusi ajattelu ja tulevaisuus? Silloin suomenkielisen neuvonantajan työ Collections-issa on sinua varten.

Information om uppdraget

Nordax arbetar med att skapa produkter och tjänster som är anpassade efter vår tids sätt att leva. Nordax vill skapa förändring genom att kliva ut ur boxen och utmana storbankerna. Nordax har sitt kontor i fräscha lokaler i Vasastan och söker nu flera kollegor som kan komma in och stötta upp mot de finska kunderna. Du kommer över telefon att hjälpa kunder med att få rätsida på sina ekonomiska utmaningar. Det kommer bli ditt uppdrag att hålla Nordax kreditförluster på en förväntad nivå genom att hjälpa kunderna med deras ekonomiska problem inom bankens ramar och policys.

Du erbjuds
  • En varierande roll i ett nytänkande och snabbföränderligt bolag
  • En möjlighet att samla på dig värdefull erfarenhet från bankbranschen
  • Att bli en del av ett sammansvetsat team med en härlig företagskultur
Då anställningen är en visstidsanställning med sysselsättningsgrad på cirka 25 % ser vi gärna att du har en annan huvudsaklig sysselsättning, exempelvis pågående studier. Schemat är varierande där det krävs att du är flexibel och kan arbeta utifrån de arbetstoppar som avdelningen har.

Arbetsuppgifter

Collections hanterar kravprocessen för Nordax befintliga kunder. Avdelningens uppdrag är att arbeta för och tillsammans med kunderna för att hitta betallösningar utifrån bolagets riktlinjer och kundens situation. Du kommer även att hantera inkommande och utgående samtal med kunder som har hamnat i betalningssvårigheter. I samtalen kommer du att hjälpa kunder att identifiera en fungerande betalningsplan med målsättning att få kunden att komma i fas med sina betalningar.

Tjänsten passar dig som brinner för kundservice och har ett stort kund- och affärsfokus. Det är viktigt att du tycker om telefonen som arbetsredskap, är noggrann och har ett öga för detaljer. Du är en driven person som jobbar effektivt och tycker om att vara i en föränderlig miljö. Rollen innebär stundtals högt tempo och Nordax ställer höga krav på god service samtidigt som de är mycket lyhörda för medarbetarnas behov och värnar starkt om att ha en god arbetsmiljö.

Du kommer till exempel att:
  • Hanterar kundärenden gällande förfallna fodringar för Nordax befintliga kunder
  • Rådgiva och tillsammans med kunden hitta betallösningar utifrån bolagets riktlinjer och kundens situation
  • Ha daglig kundkontakt via mail och telefon
  • Sköta administrativa uppgifter kopplat till samtalen
Vi söker dig som
  • Talar och skriver obehindrat på finska
  • Erfarenhet från ett serviceyrke med mycket kundkontakt
  • God systemvana
  • Minst en gymnasieutbildning
  • Grundläggande kunskaper i svenska och/eller engelska
Som person är du noggrann, kommunikativ och har ett lösningsorienterat arbetssätt. Vidare är du en serviceinriktad person och drivs av att skapa resultat. För att lyckas i rollen och trivas i teamet är du en utåtriktad och engagerad medarbetare med en positiv inställning. Du kan såväl arbeta självständigt under eget ansvar som att samarbeta med andra i gruppen.

De personliga kompetenserna som vi ser som särskilt viktiga i denna rekryteringsprocess är:
  • Noggrann
  • Ansvarstagande
  • Uthållig
  • Serviceinriktad
Övrig information
  • Start: Enligt överenskommelse
  • Arbetstider: Vardagar varierar mellan 07:45 - 19:00, vissa lördagar 9-16
  • Omfattning: Deltid, cirka 25%
  • Placering: Kontoret är placerat i fina lokaler på Torsplan, du förväntas att arbeta från kontoret
Information om rekryteringsprocessen:
  • Telefonintervju med Academic Work
  • Djupintervju med Academic Work
  • Intervju och test med Nordax
  • Referenstagning + beslut
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Nordax önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av avsvarig rekryteringskonsult Milly Ellqvist Weidstam milly.weidstam@academicwork.se

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Deltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (58 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Nordax Bank en ledande nordisk specialistbank som erbjuder konkurrenskraftig in- och utlåning till cirka 190 000 privatkunder i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Vi har cirka 400 anställda och genom en centraliserade affärsmodell bedrivs hela verksamheten från kontoret i Stockholm. Nordax grundades 2003 och sedan dess format en organisation baserad på stort kunnande och engagemang. Från januari 2019 är Svensk Hypotekspension en del av Nordaxkoncernen. Nordax är en specialistbank som genom ansvarsfull kreditgivning hjälper människor att göra genomtänkta val för ett liv de har råd med. Läs mer om Nordax och hur de är att arbeta hos de HÄR