Finsktalande kundsupport till Proffsmagasinet!

Finsktalande kundsupport till Proffsmagasinet!

Har du tidigare arbetat i en serviceinriktad roll och vill dagligen använda dina kunskaper i det finska språket? Proffsmagasinet är en bygghandel på nätet som tillhandahåller ett brett sortiment av proffsverktyg inom både bygg, VVS och el. Deras främsta mål är att överträffa deras kunders förväntningar varje dag. Vill du vara med på deras fortsatta tillväxtresa? Välkommen in med din ansökan!

Information om uppdraget

Som finsktalande kundsupport kommer du tillhöra ett team om 20 personer som ger rådgivning och support för deras kunder runt om i norden. Du kommer tillsammans med din finsktalande kollega ansvara för den finsktalande marknaden och främst stötta företagskunder över telefon och mail kring deras produkter Proffsmagasinet tillhandahåller.

De ärenden som kommer in är både högt och lågt. Idag har Proffsmagasinet produktspecialister så du behöver inte vara expert inom byggbranschen men ska på ett professionellt sätt kunna stötta dem och därmed ge den bästa servicen som går.

Då proffsmagasinet har öppet 07:00-17:00 kommer du ha ett rullande schema förlagd mellan dessa arbetstimmar.

Du erbjuds

Du kommer hos Proffsmagasinet få gå kontinuerliga utbildningar för att vidareutbilda dig kring de produkter de har i sitt sortiment. Vidare präglas Proffsmagasinet av en platt organisation med korta beslutsvägar där de är öppna för förbättringsförslag kring det dagliga arbetet. Proffsmagasinet sitter i ljusa och öppna lokaler med härlig stämning och med högt i tak.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Arbetsuppgifter
  • Besvara inkommande frågor via telefon, e-post och chatt
  • Hjälpa kunder hitta rätt produkter utefter deras behov
  • Informera kunder om leveranser, lagerstatus, fakturor etc.
  • Kontakt med leverantörer och samarbetspartners
  • Ge service till kunder i deras showroom
Vi söker dig som
  • Har tidigare arbetat i en servicerelaterad roll
  • Talar och skriver flytande finska, svenska och engelska
  • Har god systemvana
Som person är du framförallt självgående och vågar ta egna initiativ. Du är serviceminded ut i fingerspetsarna och som tycker om att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. För att trivas på Proffsmagasinet tror vi vidare att du är flexibel och anpassningsbar då bolaget växer!

Övrig information
  • Start: Så snart som möjligt
  • Omfattning: Heltid, långsiktigt med ambition till överrekrytering
  • Placering: Aspudden, Stockholm
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Proffsmagasinets önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Proffsmagasinet Proffsmagasinet är Nordens ledande E-handel inom verktyg och mätinstrument. Verksamheten bedrivs på webbplatserna Proffsmagasinet.se, Staypro.no, Staypro.fi samt Verktygsproffsen.se. Den primära målgruppen är företag då sortimentet består av produkter riktade mot den professionella användaren. Vi välkomnar även privatpersoner som vill köpa högkvalitativa produkter.

Vi är ett team på ca 50 personer baserat i Stockholm, där vi har kontor, butik och lager. Med en tekniskt kompetent kundtjänst hjälper vi kunden att köpa rätt produkt till rätt användningsområde.

Verksamheten är extremt expansiv och har sedan start vuxit med ca 50% per år. Idag omsätter verksamheten ca 300 miljoner kronor med god lönsamhet. I januari 2018 förvärvades bolaget av Ahlsell som är den ledande nordiska distributören av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter.