Finsktalande Pre-Collection Officer till Avida Finans!

Finsktalande Pre-Collection Officer till Avida Finans!

Har du jobbat inom sälj eller kundtjänst och vill ta första steget in i finansmarknaden? Pratar du finska flytande och brinner för att lösa finansiella problem och vill hjälpa folk med sin vardagsekonomi? Avida Finans är på sin tillväxtresa och vill utöka sitt finska team. Vi är ute efter dig som inte är rädd för att lyfta luren och kan bemöta olika typer av människor med en hög grad av service, kompetens och samverkan.

Information om uppdraget

Avida är en snabbt vaxande aktor pa den nordiska finansmarknaden, vars affärsidé är att erbjuda både företag och privatpersoner finansiella tjänster genom enkla och moderna lösningar. Med en platt organisationsstruktur och familjär stämning mellan alla avdelningar söker de nu ytterligare en kommunikativ och initiativrik Pre-Collection Officer till deras kontor på Södermalm i Stockholm.

Som Pre-Collection Officer arbetar du i en bred och kundnära roll där du är med och påverkar privatekonomin för många människor. Du kommer att tillhöra ett engagerat team om 10 medarbetare där du och ditt teams huvudsakliga arbetsuppgift är att aktivt bearbeta och hjälpa privatkunder med betalningssvårigheter för att tillsammans med kunden komma fram till en hållbar lösning. Detta är en roll för dig som har inställningen att ingenting är omöjligt och alltid eftersträvar att skapa en bra lösning för både kunden och för Avida.

Tjänsten är en direktrekrytering och du kommer att anställas direkt av Avida Finans.

Du erbjuds
  • En introduktion till tjänsten och kravhantering.
  • Ett företag med korta beslutsvägar där du får plats och uppmuntras till innovativa idéer och förslag om hur exempelvis processer, rutiner och arbetssätt kan effektiviseras och utvecklas.
  • Gott samarbete med engagerade kollegor.
  • En informell och genuin företagskultur bland företagets alla olika avdelningar.
  • En modern och fartfylld arbetsgivare där arbetsmiljön präglas av prestigelöshet, arbetsglädje och engagemang.
  • En flexibel arbetsgivare som är mån om att du ska få ihop både ditt privat- och arbetsliv.
Arbetsuppgifter

Din huvudsakliga arbetsuppgift är att rådgöra och hjälpa Avidas kunder som har hamnat i betalningssvårigheter. Du kommer hjälpa kunder med sin vardagsekonomi och tillsammans identifiera en fungerande betalningsplan med målsättning att få kunden att komma i fas med sina betalningar. Du kommer exempelvis...
  • Hantera inkommande och utgående samtal med kunder som har betalningssvårigheter.
  • Vara ansvarig för att utveckla och sätta igång betalningsplaner och säkerställa att planen hålls tillsammans med dina kunder.
  • Samla in betalningar på förfallna konton och ansvara för skuldsanering.
  • Sköta administrativa uppgifter såsom fakturering, påminnelser, betalningar m.m.
  • Arbeta med hantering av dödsbo, skuldavrakningar, tvister, uppsägningar och vårdnadshavare enligt förhandlingsprocesser.
  • Ha daglig kommunikation internt och uppdatera processbeskrivningar.
  • Identifiera, dela och implementera "best practices" inom Pre-Collection.
  • Ta fram dokumentation som behövs för inkassoavdelningen.
Vi söker dig som

I denna rekryteringsprocess kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga kompetenser och intresse för tjänsten. Vi söker dig som är bra på att kommunicera med alla typer av människor och älskar det faktum att varje samtal är annorlunda och kommer med en ny utmaning att lösa. Du gillar att ha rollen som detektiv och hitta en lösning till varje situation. Du är hjälpsam och bra på att bemöta olika typer av människor och förstå deras behov. Du vet hur man skapar en hanterbar och begriplig plan för en kund som behöver hjälp och vägledning. Du kommer att jobba med kunders vardagsekonomi och vi hoppas att du är analytisk och duktig på siffror och arbetar på ett självständigt och noggrant sätt.

Vidare har du
  • Gymnasieexamen eller motsvarande
  • Minst 1 års erfarenhet av sälj och/eller kundtjänst
  • Har god vana och tycker om att använda telefonen som arbetsverktyg
  • Goda kunskaper i Excel
  • Goda kunskaper i finska och engelska i såväl tal som skrift då båda språken används i rollen dagligen
Vi ser det som meriterande om du har
  • En eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller annat relevant område
  • Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
  • Erfarenhet av förhandling
  • Kunskap inom risk och inkassoprocesser
  • Goda kunskaper i svenska
Övrig information
  • Start: Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid med 6 månaders provanställning
  • Placering: Södermalm, Stockholm
* Kontaktuppgifter: Ansvarig rekryterare Johanna Sörell, johanna.sorell@academicwork.se, Emelie Säfbom emelie.safbom@academicwork.se
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Bank, Finans & Försäkring
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Avida Finans är ett kreditmarknadsbolag som sedan starten 1983 har erbjudit finansiella lösningar och tjänster för privatpersoner och företag i Sverige, Norge och Finland. Idag har företaget cirka 130 anställda, med huvudkontor i Stockholm samt filialer i Oslo och Helsingfors. De vill skapa nöjda kunder genom innovativt tänkande, tekniskt kunnande i framkant, samt inte minst engagerade, kompetenta och erfarna medarbetare.