Financial coordinator till Afry!

Financial coordinator till Afry!

Vill du arbeta i en koordinerande roll och arbeta tätt medprojektledare och en controller? Trivs du med att ha många sociala kontakter i arbetet och kan hantera dessa på ett professionellt sätt? Då kan rollen som Finance Coordinator hos Afry vara något för dig! Tveka inte och skicka in din ansökan redan idag, för vi jobbar med löpande urval.

Information om uppdraget

Afry är ett konsult-, ingenjörs-, och designföretag inom områdena energi, industri, infrastruktur och informationsteknik och vi söker nu för Afrys räkning en intern Finance coordinator som har tidigare arbetslivserfarenhet från en liknande roll. I rollen som Finance coordinator kommer du arbeta tätt med både en controller och projektledare. Här kommer du tillhöra en egen avdelning på Afry som bedrivs som ett eget bolag men som är en del av den större organisationen.

I nuläget är arbetet 100% hemifrån men detta kommer att uppdateras till en flexibel lösning utefter att restriktionerna uppdateras. Detta är ett långsiktigt uppdrag som kommer att starta som ett konsultuppdrag på 6 månader, och på sikt kommer det att finnas möjlighet att bli överrekryterad såvida alla är nöjda med samarbetet.

Du erbjuds

* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

Arbetsuppgifter

Afry arbetar mycket med projekt mot olika kunder och alla dessa projekt behöver i olika grad support. I denna roll kommer du ansvara för bryggningen mellan projektledare och controller i dessa projekt. Du kommer att hantera det administrativa som att säkerställa underlag för fakturor och arbeta mycket i Afrys ERP-system IFS och helt enkelt stötta projektledarna och controllern i deras arbete.

Vi söker dig som
  • Har en avklarad eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller likvärdig
  • Besitter en god datavana och har kunskap i IFS alternativt ett annat ekonomisystem
  • Har goda kunskaper inom Office-paketet.
  • Talar och skriver obehindrat på svenska då språket används dagligen i arbetet samt har en goda kunskaper i engelska då företagets dokumentation och system är på engelska.
Det är meriterande om du har arbetat i MS Dynamics

Som person är du:
  • Driven
  • Analytisk
  • Strukturerad
För att trivas i rollen anser vi att du är nyfiken och har en stark vilja att ta uppgifter och lösa saker. Du har även en fallenhet för siffror då det krävs för denna tjänst.

Övrig information
  • Start: Mitten av september
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Solna men det finns möjlighet att sitta i Göteborg
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Afrys önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Controller
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (58 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Afry har 16 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.