Facility Manager till Bonnier Fastigheter Service

Facility Manager till Bonnier Fastigheter Service

Bonnier Fastigheter söker en erfaren Facility Manager som kommer att ansvara för en av våra stora och viktiga kunder med cirka 1500 anställda på Torsgatan. Rollen innebär ett brett ansvarsområde där du, tillsammans med ditt team får vara med och utveckla FM-tjänsterna hos vår kund.

Information om uppdraget

På Torsgatan i Stockholm är Bonnierhuset ett klassiskt landmärke. Här sitter en av Bonnier Fastigheters största hyresgäster. Bolaget är marknadsledande inom revision och rådgivning med sina 2900 medarbetare runt om i landet.

I rollen som Facility Manager är du ansvarig och insatt i den dagliga driften hos kunden där du kommer att leda ett team om tolv personer som idag arbetar med bland annat reception, konferens, vaktmästeri och servicecenter. I rollen ingår personal- och arbetsmiljöansvar och därför ser vi gärna att du har erfarenhet av arbetsmiljöfrågor. Du leder aktivt det dagliga operativa arbetet där du har en god förståelse för kundens verksamhet och behov inom ramen av facility. Du kommer även arbeta gentemot flera intressenter både internt och externt och har en förmåga att skapa positiva och förtroendefulla samarbetsrelationer.

Vi söker en naturlig ledare som är positiv, öppen, lösningsorienterad och som trivs med att verka i en föränderlig miljö. Du har ett genuint intresse för människor och brinner för att påverka arbetsmiljön med din positivitet och omtanke.

För att lyckas i rollen förväntar vi oss att du är serviceinriktad, kommunikativ och utövar ett närvarande ledarskap av ditt team. Som person är du lyhörd, tydlig och prestigelös. Du har en vilja och strävan efter att hela tiden utveckla och förbättra processer och skapa rutiner.

Du erbjuds
  • Ett omväxlande och fartfyllt uppdrag där ingen dag är den andra lik
  • En härlig arbetsplats där människan lyfts fram, där alla är lika viktiga och det är en bra dynamik med både yngre och äldre kollegor
  • Att arbeta i en aktivitetsbaserad kontorsmiljö i nyrenoverade lokaler med ett stort och varierande serviceutbud
Arbetsuppgifter
  • Övergripande ansvar för, och utveckling av, hela FM-leveransen
  • Kvalitetsuppföljning och rapportering både internt inom uppdraget och till kund
  • Ansvar för att driva och följa upp SBA och säkerhetsrelaterade frågor tillsammans med kund
  • Ansvar för kontakt och uppföljning av underleverantörer
  • Projektledning kring kunds aktivitetsbaserade arbetssätt
  • Ansvar för budget och ekonomisk uppföljning av inköp och fakturor
Vi söker dig som
  • Har flera års erfarenhet av Facility Manager-roller på större bolag
  • Har ledarerfarenhet sen tidigare, gärna av ett FM-team
  • Har erfarenhet av arbete med brand- och säkerhetsfrågor
  • Har god förståelse för IT-relaterade frågor och system
  • Har god erfarenhet av Google workspace och Officepaketet
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande är om du har:
  • Erfarenhet av arbetsplats- och mötesrumsteknik
  • Vana av att hantera olika system såsom ärendehantering, bokning och administratörssystem
I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga kompetenser och ditt intresse för tjänsten. Motivera väl i din ansökan varför du valt att söka denna tjänst. De personliga kompetenserna som vi ser som särskilt viktiga är:
  • Problemlösande
  • Affärsmässighet
  • Samarbetsförmåga
  • Strukturerad
Övrig information
  • Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
  • Omfattning: Heltid
  • Placering: Torsgatan, Stockholm
  • Kontaktuppgifter: Ansvarig rekryterare Catharina Alm, catharina.alm@academicwork.se
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

För oss som fastighetsägare är det viktigt att våra hyresgäster ska kunna fokusera på sina kärnverksamheter, och inte behöva lägga tid på fastighets- och lokalfrågor. Därför erbjuder vi inte bara lokaler som passar verksamheten, utan även professionell service när våra hyresgäster väl är på plats. Bonnier Service står till tjänst både i frågor som bevakning och säkerhet, vaktmästeri eller alla de saker som "bara ska fungera". Vi är även en trygg partner i de fall när lokalerna på något sätt behöver förnyas.

Vi kan våra fastigheter, vi känner vår fastighetspersonal och vi har goda kontakter med ett nätverk leverantörer. Vi känner omtanke och engagemang, inte bara i fastigheterna utan också för människorna som vistas i dem.