Executive Assistant till Race For The Baltic

Executive Assistant till Race For The Baltic

Vill du arbeta i växande välgörenhetsorganisation och hjälpa dem att göra så mycket nytta som möjligt för miljön? Trivs du i en koordinerande och administrativ roll med inslag av marknadsföring och kommunikation? Race For The Baltic söker nu en Executive Assistant till kontoret på Nybrogatan. I rollen kommer du att ansvara för att hålla ihop de administrativa trådarna, förbättra närvaron i sociala medier samtidigt som du bidrar till glädjen på kontoret och i verksamheten. Välkommen till Race For The Baltic!

Information om uppdraget

Race For The Baltic (RFTB) är en välgörenhetsorganisation som grundats av IT-entreprenören Niklas Zennström. RFTB arbetar för att förbättra tillståndet hos ett av världens mest förorenade och döda hav - Östersjön. RFTB arbetar i nära samarbete med företag, forskare och politiker, för att förbättra Östersjöns hälsa, med fokus på att minska övergödningen. Detta görs genom att driva konkreta projekt som väljs utifrån deras potential att göra skillnad. RFTB är stolt över att vara entreprenöriell, teknikvänlig och öppensinnad.

RFTB består i dagsläget av 5 personer på kontoret på Nybrogatan. Som Executive Assistant kommer du att stötta projektledare samt VD med olika uppgifter. Du kommer bland annat hålla ihop och stärka administrationen, utveckla marknadsföringsaktiviteter, bibehålla trivseln genom sociala aktiviteter och trivselarbete samt bistå teamet vid behov, t.ex. som projektadministrativ resurs.
Detta är en perfekt roll för dig som trivs i en social tjänst med fokus på koordinerande och administrativa uppgifter och som finner ett värde i att arbeta för ett välgörande syfte i en trevlig men professionell miljö.

Arbetsuppgifter

I rollen som Executive Assistant kommer du ha flera ansvarsområden, bland annat:

Ekonomi och administration
  • Ha operativ kontakt med RFTB's externa bokförings- och lönebyrå
  • Administrera försäkringar, abonnemang, system, lokaler, polices och dylikt
  • Ansvara för administration och dess processer såsom attestflöden, kvittorapportering och rapportering mot myndigheter
  • Planera och bistå vid introduktionen av nya kollegor
  • Ansvara för rekrytering av interns
  • Ansvara för inköp av kontorsmaterial och dylikt
Marknadsföring/kommunikation
  • Ta fram grafisk utformning av kommunikationsmaterial
  • Hantera närvaron i sociala medier
  • Uppdatera och utveckla hemsidan
  • Planera och koordinera interna såväl som externa events
Utöver detta finns goda möjligheter att själv utveckla och sätta sin prägel på rollen.

Vi söker dig som
  • Har jobbat i en liknande roll som Executive Assistant/Office Manager/Receptionist/liknande sen tidigare, men vi är även öppna för dig som är nyexaminerad och har viss erfarenhet av service & administration.
  • Ser ett mervärde i att arbeta för ett välgörande ändamål.
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska.
  • Har en hög digital mognadsgrad och intresse för att använda digitala verktyg.
Det är meriterande om du har viss erfarenhet och/eller förståelse för digitala verktyg såsom Photoshop, Indesign eller andra program inom Creative Cloud.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper för denna roll. Vi söker dig som är strukturerad, ansvarstagande och flexibel. Du är självgående och tar egna initiativ för att driva ditt arbete framåt. Vidare är du organiserad och har god förmåga att prioritera bland olika arbetsuppgifter. Vi ser att du är positiv, orädd och prestigelös. Du trivs i självständigt arbete såväl som i samarbete med andra.

Övrig information
  • Vi väntar oss många ansökningar för denna tjänst varav vi kommer lägga stor vikt vid din motivation och ditt intresse för rollen som uttrycks i ditt personliga brev/ansökan.
  • Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid.
  • Omfattning: Heltid, tillsvidare med inledande provanställning på sex månader.
  • Placering: Nybrogatan.
  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Race For The Baltic's önskan är att alla frågor kring tjänsten går till Academic Work.
Kontaktuppgifter: Ansvarig rekryterare Maja Cramne, maja.cramne@academicwork.se
* OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail, sök tjänsten genom att klicka på ansök här nedan.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Assistent
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Academic Work
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (58 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se