Ekonomiadministratör till Swedbank Pay

Ekonomiadministratör till Swedbank Pay

Nu söker vi dig som har tidigare erfarenhet av redovisning och goda kunskaper i bokföring och är redo för en ny utmaning på ett stort bolag. Är du dessutom analytisk, initiativtagande och orädd för att hugga tag där det behövs så kan det vara just dig vi söker! Planerad start för uppdraget är omgående, därav krävs det att du är tillgänglig. Välkommen in med din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval!

Information om uppdraget

Academic Work söker en ekonomiadministratör till ekonomiavdelningen på Swedbank Pay. Tjänstens omfattning är på heltid med start omgående och kommer pågå i 6 månader. Arbetet kommer att utföras på Swedbank Pays kontor i centrala Stockholm och du kommer att få en introduktion till arbetet och de system som används. Du kommer bli en del av ett team på 6 personer.

Du erbjuds:

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter
  • Löpande redovisning, valutaavstämningar, avstämning av balans- och resultatkonton och reskontraavstämning.
  • Uppföljning av kostnader till leverantörer, dagliga betalningar samt månatlig fakturering till vissa kunder.
  • Vid månadsskiftena ingår också bokslut och produktredovisning.
Vi söker dig som
  • Är utbildad civilekonom eller har motsvarande utbildning.
  • Har minst 1 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning.
  • Har mycket goda kunskaper i Excel.
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
  • Har redovisningserfarenhet och är van vid att snabbt komma in i nya arbetsuppgifter.
Det är meriterande om du:
  • Har tidigare erfarenhet av att arbeta i bokföringssystemet Visma.
  • Har tidigare erfarenhet av att förbättra interna processer.
  • Har erfarenhet av banksystem.
Vi söker dig som är positiv, prestigelös och besitter en god samarbetsförmåga. Vi söker dig som har en god analytisk förmåga och tycker att det är viktigt att vara organiserad och strukturerad i ditt arbete. Denna roll ställer höga krav på din flexibilitet och förmåga att kunna anpassa dig till nya arbetsuppgifter.

Övrig information
  • Start: Omgående
  • Omfattning: 9-17, 38,5 h/vecka
  • Placering: Kungsgatan 36
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Redovisningsekonom
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.academicwork.se/
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se